اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ایران تمامی ندارد

باشگاه سرشناس لیگ برتری قربانی سونامی مالی


 گویا روایت‌های عجیب و غریب این روزهای فوتبال ایران تمامی ندارد، پس از جنجال‌های به وجود آمده درباره پرونده مس رفسنجان و دستگیری‌ سریالی مدیران و برخی چهره‌های رسانه‌ای حالا گفته می‌شود مدیران یک باشگاه سرشناس لیگ برتری پس از بررسی اسناد و مدارک مالی خود متوجه یک فاجعه بزرگ مالی شدند که در نوع خود منحصر به فرد به حساب می‌آید و در صورتی که جزئیات این تخلفات به صورت رسمی به دستگاه‌های نظارتی و مراجع ذی‌ربط گزارش شود قطعاً شاهد احضار و برخورد قانونی با چهره‌های دانه‌درشت فوتبال ایران در هفته‌های پیش رو خواهیم بود.
 گفته می‌شود مدیران ارشد یک باشگاه لیگ برتری به بهانه پایان فصل بیست و سوم تصمیم به بررسی اسناد، گزارش‌های مالی و بازخوانی قراردادهای فصل قبل گرفتند تا در آستانه فصل نقل و انتقالات با آمادگی کامل مشغول مذاکره با بازیکنان جدید و قدیمی خود شوند. به ظاهر اسناد و مدارک باشگاه مذکور نشان می‌دهد این باشگاه هیچ گونه بدهی معوقه‌ای به افراد طرف قرارداد ندارد و با همه تسویه حساب شده اما وقتی بازیکنان فصل قبل به ملاقات مدیران می‌آیند اتفاق عجیبی رخ می‌دهد.
 گفته می‌شود بازیکنان این باشگاه لیگ برتری در روند مذاکرات خود به مدیران ارشد اعلام می‌کنند همچنان از باشگاه طلبکارند و موضوع تسویه حساب با آنها صحت ندارد. بازیکنان برای تأیید ادعای خود متمم‌های قرارداد فصول قبل خود را ارائه می‌کنند که این اسناد نشان می‌دهد مدیران قبلی این باشگاه بدون در نظر گرفتن مفاد قانونی به راحتی قانون را دور زدند تا بتوانند بازیکنان مورد نظر خود را حفظ کنند.
 فارغ از اینکه باشگاه مذکور مجوز لازم برای هزینه‌کرد چنین بودجه‌ای را نداشته است اما مدیران اسبق با بی‌توجهی کامل به مفاد قانونی و آیین‌نامه‌های مصوب فدراسیون فوتبال قوانین نقل و انتقالاتی را دور زدند تا همه چیز باب میل‌شان پیش رود تا یک بحران بزرگ مالی برای این باشگاه بر جای بماند.
 شاید باورپذیر نباشد اما مدیران سابق قرارداد 2 و 3 ساله بازیکنان را تبدیل به قرارداد یکساله کردند و با تغییر رقم قرارداد این بازیکنان هزینه‌ای سنگین را برای این باشگاه به وجود آورند، از طرفی گفته می‌شود قرارداد بازیکنی که دو میلیارد تومان بوده به شکل ناباورانه‌ای به 
8 میلیارد تومان تبدیل شده تا قراردادها به شکل عجیبی افزایش یابد.
 حالا باید دید مدیران این باشگاه فاجعه مالی جدید را با چه تدبیری پشت سر خواهند گذاشت و آیا این تخلفات آشکار را برای پیگیری بیشتر به نهادهای نظارتی گزارش خواهند کرد یا اینکه قصد دارند با تحقیقات بیشتر پس از کامل شدن مستندات این ماجرا را رسانه‌ای کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی