جوایز تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر چقدر است

قنبرزاده: پاداش‌ها براساس فرمول مشخص، پرداخت می‌شود

پیش از آغاز بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال، مسئولان سازمان لیگ وعده دادند که به تیم‌های اول تا سوم پاداش خواهند داد.
 این درحالی است که رضا ‏کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ در ابتدای فصل و در زمان قرعه‌کشی مسابقات اعلام کرد که در لیگ بیست‌وسوم به تیم‌های اول تا سوم جایزه نقدی پرداخت خواهد شد. او همچنین بیان کرد: «به فینالیست‌های جام حذفی هم پاداش می‌دهیم. عدد جوایز هم مشخص شده که بزودی اعلام می‌کنیم.»
این مسئول سازمان لیگ درحالی این ادعا را مطرح کرد که پیش از این مبلغ پرداختی به تیم‌ها مشخص نشده بود و هم‌اکنون هم با وجود گذشت حدود 2 هفته از پایان مسابقات لیگ برتر مبلغ پاداش به تیم‌ها مشخص نشده است.  در این بین منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی کوتاه با «ایران ورزشی» در خصوص این موضوع می‌گوید: «نمی دانم مبلغ پاداش چقدر است و چه زمانی این مبلغ پرداخت می‌شود اما این پاداش پس از محاسبات مالی سازمان لیگ براساس فرمول مشخص پرداخت خواهد شد.» 
جالب اینجاست که قربانعلی الماس‌خاله، رئیس هیأت فوتبال استان گیلان که عضو سازمان لیگ محسوب می‌شود، در گفت‌و‌گویی کوتاه با «ایران ورزشی» بیان می‌کند: «به هیچ وجه در جریان پرداخت پاداش به تیم‌ها نیستم.»

این درحالی است که در سال‌های گذشته پاداش تیم قهرمان از محل درآمد باشگاه‌ها پرداخت می‌شد، به این صورت که ۵۰ درصد این درآمدها به طور مساوی بین همه باشگاه‌ها تقسیم و ۵۰ درصد دیگر بسته به رتبه‌ تیم‌ها به آنها پرداخت می‌شد. محل درآمد باشگاه‌ها هم، حق پخش تلویزیونی و درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی است.
 البته مقایسه پرداخت پاداش به تیم‌های لیگ برتر انگلیس با لیگ ایران به هیچ وجه صحیح نیست اما امسال در لیگ این کشور به قهرمان ۴۸ میلیون پوند (۵۷ میلیون یورو) و تیم‌های دوم و سوم به ترتیب ۴۵ میلیون پوند (۵۲ میلیون یورو) و ۴۳ میلیون پوند (۵۰ میلیون یورو) پرداخت می‌شود که این رقم می‌تواند تا حدود زیادی نیاز باشگاه‌ها را برطرف کند.

جستجو
آرشیو تاریخی