بیانی: نایب قهرمانی استقلال کمتر از قهرمانی نبود

شاهین بیانی در گفت‌وگویی، درباره نایب قهرمانی تیم فوتبال استقلال در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: «لیگ تمام شد و استقلال با وجود اینکه قهرمان نشد، کمتر از قهرمانی به دست نیاورد. گرفتن 67 امتیاز و اختلاف یک امتیازی با پرسپولیس نشان می‌دهد که خوب نتیجه گرفته‌اند. تیم جواد نکونام با همه مشکلات نایب قهرمان شد که کمتر از قهرمانی نبود. هواداران استقلال با همه اتفاقاتی که برای استقلال افتاد، از تیم‌شان راضی هستند.»
وی در ادامه افزود: «اگر استقلال در دیدار با نساجی مازندران بیشتر فشار می‌آورد و گل می‌زد، قهرمان می‌شد.» وی با بیان این جمله افزود: «سرنوشت قهرمانی در هفته آخر دست پرسپولیس بود، در صورتی که سه هفته مانده به پایان لیگ، سرنوشت قهرمانی دست استقلال بود. استقلال تا قبل از بازی با نساجی، سرنوشت قهرمانی‌اش دست خودش بود و سپس به پرسپولیس داد. پرسپولیس هم به بهترین نحو از این شرایط استفاده کرد و قهرمان شد. همین که لیگ ایران قهرمانش روز آخر مشخص شده، یعنی استقلال پایان خوشی داشته است. هوادار ممکن است در لحظه از قهرمان نشدن تیمش ناراحت شده باشد، ولی وقتی به فصل نگاه می‌کند به این نتیجه می‌رسد که کادر فنی و بازیکنان استقلال خیلی زحمت کشیدند. همه ما فقط از قهرمان نشدن ناراحت هستیم.»
کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال در واکنش به اعتراض استقلالی‌ها به گل مشکوک پرسپولیس به مس رفسنجان گفت: «تا زمانی که سیستم VAR وارد فوتبال ایران نشود، این مشکلات وجود خواهد داشت. با وجود اینکه همه صحنه گل پرسپولیس را دیدند باز هم حرف و حدیث زیاد هست. داوری در فوتبال ایران از همه جای دنیا عقب‌تر است، چون نه امکاناتی وجود دارد و نه از سیستم VAR استفاده می‌شود. الان پرداختن به این مسائل دردی را دوا نمی‌کند و استقلال قهرمان نمی‌شود، اما شاگردان جواد نکونام نسبت به تیم‌های دیگر  بیشتر از داوری ضرر کردند. در همان بازی با نساجی مازندران، اگر صحنه خطای پنالتی روی آرش رضاوند گرفته می‌شد، سرنوشت قهرمانی تغییر می‌کرد. اگر کمک داور دیدار پرسپولیس - مس رفسنجان گل سرخپوشان را آفساید می‌گرفت، سرنوشت قهرمانی تغییر می‌کرد. در واقع، یک پرچم سرنوشت قهرمانی لیگ را تغییر داد و استقلال از این بابت ضرر کرد.»
بیانی درباره اینکه چه توصیه‌ای به جواد نکونام برای فصل آینده دارد، خاطرنشان کرد: «کادر فنی استقلال امسال زمان دارد و قرارداد نکونام نیز مشخص است. استقلال سال گذشته از دیر اضافه شدن نکونام ضربه خورد، ولی امسال زمان دارند و باید تیم پرقدرتی ببندند و تیمی بسازند که مردم لذت ببرند. همه می‌گفتند استقلال دفاعی بازی می‌کند، ولی درباره این موضوع صحبت نکردند که چرا نکونام از این تاکتیک استفاده کرده است. او ابزار کافی برای فوتبال هجومی نداشت. الان نکونام می‌داند استقلال چه تیمی می‌خواهد و فرصت کافی برای گرفتن بازیکن و ساختن تیم قوی 
دارد.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی