مشاور رئیس فدراسیون هم به جمع بازداشتی‌ها پیوست

آقای رئیس منتظر شفاف‌سازی فوری هستیم

با روشن شدن زوایای پنهان پرونده فساد در فوتبال ایران حالا تعداد بازداشتی‌های مرتبط با پرونده مذکور در حال افزایش است، بعد از آن که خداداد افشاریان توسط نهادهای ذی‌ربط دستیگر شد، روز گذشته خبر دستگیری فریبرز محمودزاده رئیس معزول کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر و مشاور فعلی رئیس فدراسیون فوتبال توسط رسانه‌های خبری منتشر شد تا روند قضایی پرونده وارد فاز جدیدی شود.
اما به نظر می‌آید پرونده جنجالی فساد در باشگاه مس رفسنجان دارای زوایای دیگری نیز هست که با بررسی‌های ویژه نهادهای نظارتی پای نفرات جدیدی هم به این پرونده باز خواهد شد. یکی از مباحث مهمی که این روزها از سوی افکار عمومی به عنوان یک مطالبه جدی مطرح می‌شود این است که تمامی افرادی که در این پروسه نقش داشتند شناسایی شوند تا پاسخگوی رفتار غیرمسئولانه خود در جریان تخلفات شکل گرفته خود باشند.
در این ارتباط گمانه‌زنی‌های متعددی صورت گرفته که به دلیل حساسیت پرونده نمی‌توان به اطلاعات غیررسمی استناد کرد اما آنچه پیداست در شکل‌گیری تخلفات مربوطه تنها دو یا سه نفر نقش نداشتند بلکه رد پای افراد دیگری نیز در این بین دیده می‌شود که قطعاً مقام قضایی پس از حصول اطمینان به سراغ آنها نیز خواهد رفت و اگر نتوانند پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه کنند مطمئناً به سرنوشت متهمان این پرونده گرفتار می‌شوند و مقصدی بجز زندان در انتظار آنها نخواهد بود.
اما سکوت مدیریت فدراسیون فوتبال در قبال این پرونده جنجالی بسیار بحث برانگیز است، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و در رأس آنها مهدی تاج بایستی پاسخ قانع‌کننده‌ای به افکارعمومی ارائه دهند که چطور با وجود چنین تخلفاتی این افراد در طول سال‌های اخیر در مسئولیت‌ها و پست‌های مهم فوتبال مشغول فعالیت بودند؟
سؤال کلیدی و بزرگ دیگری که در مقطع کنونی بشدت ذهن افکارعمومی را به خود مشغول کرده این است چگونه ارکان قضایی فوتبال در سال‌های اخیر متوجه چنین اتفاقات تکان‌دهنده‌ای نشده‌اند؟ در حالی که بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال یکی از وظایف کلیدی ارکان قضایی نظارت برعملکرد افراد و سلامت مدیران و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ است.
آیا مهدی تاج و رؤسای ارکان قضایی فوتبال حاضر به شفاف‌سازی در ارتباط با این پرونده جنجالی خواهند شد یا خیر؟

جستجو
آرشیو تاریخی