مهدوی: قلعه‌نویی مقابل ازبکستان ریسک را کنار بگذارد

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال در گفت‌و‌گویی در رابطه با عملکرد تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ اظهار داشت: «دگرگونی خوبی را در تیم ملی شاهد هستیم و میدان دادن به بازیکنان جوان هم توانسته امید به تیم ملی برای رقابت‌های پیش‌رو را افزایش دهد. دریافت دو گل از هنگ‌کنگ بابت همین جوانگرایی در تیم بود و وقتی از بازیکنان جوان در ترکیب تیم استفاده می‌کنیم باید با چالش‌هایی هم مواجه شویم که دریافت دو گل از هنگ‌کنگ یکی از همین چالش‌ها است. تشکیل و گردهمایی بازیکنان جوان در یک تیم سخت است اما قلعه‌نویی به خوبی توانسته تا به امروز این کار را انجام دهد. مسابقات مقدماتی جام جهانی به نظرم بهترین زمان برای استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بود.»
او در خصوص انتقاداتی که نسبت به خط دفاع تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ می‌شود، گفت: «اگر نگاهی به ترکیب تیم ملی در این بازی داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که در خط دفاع تنها شجاع خلیل‌زاده بین ۳ بازیکن دیگر دارای سابقه بیشتری بود و سایر بازیکنان بسیار جوان و از لحاظ ملی کم‌سابقه بودند. تیمداری در تیم ملی با تیم باشگاهی بسیار متفاوت است چون در تیم ملی فرصت برای تمرین کردن و استفاده از تاکتیک‌های مختلف بسیار محدود است اما در تیم باشگاهی با توجه به اینکه بازیکن به مدت بیشتری در اختیار کادر فنی قرار دارد سرمربی می‌تواند پلن‌های مختلفی را به کار بگیرد. در تیم ملی مهم‌ترین وظیفه کادر فنی، این است که از لحاظ روحی و روانی بازیکنان جوان را آماده بازی کند.»
این کارشناس فوتبال در خصوص دیدار با ازبکستان تصریح کرد: «ازبکستان تیم خوبی است و چند سالی می‌شود که حریف سختی برای ایران به حساب می‌آید. به نظرم قلعه‌نویی باید در این بازی ریسک استفاده از بازیکن جوان را کنار بگذارد و بیشتر به بازیکنان با سابقه میدان بدهد. ازبکستان بازیکنان با تکنیکی دارد که می‌توانند در طول بازی موقعیت‌های زیادی را پدید آورند و بازیکنان ایران باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.»
جستجو
آرشیو تاریخی