رئیس فدراسیون والیبال بعد از برکناری پائز:

دنبال مقصر نیستیم

والیبال ایران و باخت از ترکیه؟ باورش نمی‌شود. کارد می‌زدی خونش در نمی‌آمد. نمی‌داند چرا روزهای سیاه با تیم ملی والیبال تمامی ندارد. حتی شوک برکناری سرمربی خارجی هم کارساز نشد.
 
شوک به تیم ملی با برکناری پائز هم جواب نداد و تیم به ترکیه باخت.
ما به ترکیه که هیچ، مقابل بلغارستان، آرژانتین و حتی صربستان هم نباید می‌باختیم. بعضی‌ها بعد از برکناری پائز در صفحه فدراسیون کامنت گذاشتند سرمربی مقصر نبود. ما اصلاً دنبال مقصر نیستیم. ما پائز را آوردیم تا در تیم ملی تغییر به وجود بیاورد اما وقتی تیم ملی از 7 بازی 7 باخت می‌گیرد، یعنی هیچ تغییری به وجود نیامده است. نمی‌دانم شاید در هفته سوم هم نتیجه نگیریم اما در لیگ ملت‌ها که رتبه 17 نداریم، ولی این شوک لازم بود.
 پائز در مصاحبه‌ای گفته بود فدراسیون دنبال مقصر است، نه دلایل ناکامی.
ما دنبال مقصر نیستیم. بعد از اینکه پائر نتوانست در تیم تغییر ایجاد کند، باید واکنش نشان می‌دادیم. ما چرا باید به ترکیه ببازیم و سرمان پایین باشد؟ نمی‌شود تیم 7 بازی را ببازد. من در این شرایط نمی‌توانم بازیکن را عوض کنم، اما مربی را که می‌توانم. اگر پائز را برکنار نمی‌کردم، می‌گفتند دیدی برایش مهم نبود. یک کامنتی بعد از باخت تیم مقابل برزیل در صفحه فدراسیون گذاشته بودند که وقتی مربی تیم ملی را از کوچه، پس‌کوچه‌های برزیل می‌آورید باید هم به برزیل ببازید، بعد هم هشتک برکناری مسئول بی‌کفایت‌زده بود. اما کارشناسان بعد از اقدام فدراسیون تشکر کرده و همه گفتند رضایت دارند. حالا هم باید به وضعیت بازیکنان واکنش نشان دهیم و این مسأله هم در دستور کار است.
پائز همان اول هم گفته بود برای انتخاب کادر ایرانی تیم ملی با فدراسیون اختلاف دارد.
بله، با مربی که او پیشنهاد داده بود، ما مخالف بودیم. مربی که به پیشنهاد یکی از دوستانش انتخاب کرده بود و در واقع او به جای انتخاب دستیار ایرانی‌اش از لیستی که به او داده بودیم، دست روی یک آنالیزور گذاشته بود که من به عنوان رئیس فدراسیون مخالف بودم، در مرحله بعد او با پیشنهاد دیگری، علیرضا طلوع‌کیان را می‌خواست، کسی که دستیار اول بهروز عطایی بود. وقتی مخالفت ما را دید، گفت دستیار اول خارجی می‌خواهد که ما مخالفت کردیم. اختلاف ما بابت این قضیه بود.
بعضی‌ها معتقدند برد، با دلالی شد که پائز را به فدراسیون معرفی کرد. واقعاً دلال پائز را به فدراسیون پیشنهاد داد؟
من در جریان نیستم. بعضی‌ها می‌گویند تو عضو کمیته فنی بودی، در حالی که اگر من مقصر بودم، همه اعضای کمیته فنی هم مقصر هستند. نمی‌شود حالا که من رئیس هستم، مقصر باشم. ولی واقعاً من در جریان جزئیات قرارداد نبودم و وحید مرادی قرارداد بست که حالا در دسترس نیست. حالا هم با برکناری پائز هیچ اعتقادی به کار نسل جدید والیبال با مربی ایرانی ندارم و برنامه‌ام کار با یک مربی تراز اول دنیاست. همین حالا هم با سه مربی تراز اول دنیا مذاکره کرده‌ایم ولی چون در المپیک تیم دارند، باید تا پایان المپیک صبر کنیم. با یکی از آنها در نهایت به توافق می‌رسیم.
شما با پائز تا پایان المپیک قرارداد امضا کردید، حالا با برکناری او ضرر نمی‌کنید؟
ما به توافق رسیدیم قراردادش تا پایان زمانی باشد که او با ما همکاری می‌کند. شک نکنید ما همه حق و حقوق او را پرداخت می‌کنیم و فدراسیون هم ضرر نمی‌کند. کادر خارجی پائز هم درخواست قطع همکاری داده‌اند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی