سقوط دردناک نفت آبادان

ذوب‌آهن 2 -  صنعت نفت یک
 در فولادشهر، ذوب‌آهن به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و این دیدار با تساوی یک گله در نیمه نخست به پایان رسید. در ابتدا ذوب‌آهن بود که توسط کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 17 گل نخست را به ثمر رساند. در ادامه صنعت نفت توسط حسین سنگرگیر در دقیقه 40 به گل تساوی دست یافت تا این دیدار در نیمه نخست با تساوی یک گله به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم ذوبی‌ها در دقیقه 50 توسط مجید علیاری به گل دوم دست یافتند. این دیدار در نهایت با نتیجه 2-1 به سود ذوب‌آهن پایان یافت. با این نتیجه سقوط صنعت نفت آبادان به دسته یک قطعی شد.

مس رفسنجان 2  -  استقلال خوزستان 3
 استادیوم شهدای مس رفسنجان میزبان دیدار مس و استقلال خوزستان بود. با آغاز بازی مسی‌ها با گل دقیقه 14 رضا دهقان از حریف خود پیش افتادند و در ادامه استقلال خوزستان توانست گل خورده را به بهترین نحو ممکن جبران کند. در دقیقه 18 جواد آقایی گل تساوی را برای آبی‌های خوزستان به ثمر رساند تا بازی در همان ابتدا مساوی شود اما این پایان کار نبود و خوزستانی‌ها توانستند 2 گل دیگر توسط جواد آقایی دقیقه 27 و عثمان اندونگ دقیقه 35 به ثمر برسانند تا بازی در نیمه نخست با برتری 3-1 خوزستانی‌ها به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم مسی‌ها توسط فرشید باقری در دقیقه 75 به گل دوم دست یافتند و در نهایت این دیدار با برتری 3-2 آبی‌های خوزستان به پایان رسید. البته این پیروزی تأثیری در جایگاه استقلال خوزستان نداشت و این تیم با پایان هفته بیست و نهم کماکان در جایگاه پانزدهم قرار دارد تا همچنان یکی از گزینه‌های سقوط به دسته یک باشد.

آلومینیوم اراک صفر – سپاهان یک
سپاهان در این مسابقه با محرومیت فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان و همین‌طور مصدومیت رضا اسدی مواجه بود و آنها در فهرست تیم حضور نداشتند. آلومینیوم هم غایبان مهمی در این مسابقه داشت. به نظر مجتبی حسینی همه تمرکزش را به جام حذفی معطوف کرده است. از طرفی آنها نه شانس حضور در جمع 4 تیم را داشتند و نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کرد. اما این سپاهان بود که در دقیقه ۲۳ به گل رسید. پاس امید نورافکن در محوطه جریمه به کاوه رضایی رسید و این مهاجم هم با چرخشی زیبا و یک شوت دقیق احمد گوهری سنگربان آلومینیوم را مات کرد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. دقیقه ۵۰ شوت شهریار مغانلو با واکنش احمد گوهری به کرنر رفت ولی پیش از این داور اعلام آفساید کرده بود. دقیقه ۶۴ شوت شهریار مغانلو با اختلاف کم و به شکل خطرناک از کنار دروازه آلومینیوم راهی اوت شد. سه دقیقه بعد شوت تماشایی شماره ۱۰ تیم فوتبال آلومینیوم با واکنش فوق‌العاده‌ پیام نیازمند به کرنر رفت. دقیقه ۸۳ ارسال کاظمیان به دهانه دروازه با دخالت بموقع نیازمند به کرنر فرستاده شد.

فولاد خوزستان 2 – پیکان 2
فولاد برای اینکه خیالش از بقا راحت شود با انگیزه زیادی به میدان آمد. اما این پیکان بود که در دقیقه 26 به گل رسید. ضربه سر قربانی، در شرایطی که خط دفاع فولاد خوزستان از مهار بازیکنان تیم پیکان غافل شده بود به پاکدل رسید و این بازیکن به سادگی دروازه کنت را باز کرد تا لبخند به لب‌های عنایتی بازگردد. دقیقه 40 فولاد گل تساوی را زد تا بازنده به رختکن نرود. در شرایطی که ساسان انصاری از سمت چپ نفوذ کرده بود، توپ را در شش قدم به کاندیدو رساند که این بازیکن با ضربه‌ای ساده دروازه‌بان جوان پیکان را مغلوب کرد تا تیمش به بازی برگردد. فولاد نیمه دوم را هم بهتر آغاز کرد و در دقیقه 49 به گل دوم رسید. ارسال کرنر توسط انصاری، در شلوغی محوطه جریمه با دخالت بازیکنان دو تیم همراه شد تا اینکه کنترل سینه عسگری، با ضربه نهایی بوحمدان همراه شد تا بازی به سود خوزستانی‌ها دنبال شود. در حالی که نیمکت فولاد و هوادارنش منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند علی قربانی در دقیقه 8+90 بازی را به تساوی کشاند تا تیمش همچنان امیدوار به بقا باشد. ارسال دهقان از پشت محوطه جریمه، در نقطه کور مدافعان فولاد فرود آمد و علی قربانی که آماده ضربه زدن بود، موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند.

تراکتور 3  - ملوان یک
در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست و نهم تراکتور در تبریز و استادیوم یادگار امام(ره) به مصاف ملوان رفت. در دقیقه 15 بازی محمدرضا سلمانی با ارسال ابوذر صفرزاده توپ را به تور دروازه تراکتور چسباند تا ملوان با یک گل پیش بیفتد. در این بین محمد نادری دقیقه 31 و شجاع خلیل‌زاده دقیقه 45 از داور کارت زرد دریافت کردند تا این دیدار در نیمه نخست با تک گل ملوان پایان یابد. در نیمه دوم تراکتور با دو تغییر بازی را آغاز کرد و سعید کریم‌آذر به جای محمد نادری وارد زمین شد و امیر ابراهیم‌زاده هم جایگزین رحمان جعفری شد. با این تغییرات تراکتور توانست توسط امیر ابراهیم‌زاده و سجاد آشوری در دقایق 48 و 53 دو گل به ثمر برساند. البته این پایان کار نبود و امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه 72 گل سوم را برای تراکتوری‌ها به ثمر رساند و در نهایت این دیدار با برتری 3-1 تراکتور به پایان رسید.

هوادار صفر – نساجی 5
نساجی بازی را خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی روی دروازه هوادار خطرناک ظاهر شد. در حالی که شاگردان مسعود شجاعی بعد از حدود نیم ساعت بازی را به تعادل کشاندند این قائمشهری‌ها بودند که به گل رسیدند. دقیقه 38 ضربه کرنر ارسالی توسط حسین زامهران در محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید و در ادامه توپ با ضربه سر حسینی به امیرمحمد هوشمند رسید و مدافع نساجی توپ را روی خط دروازه با ضربه سر وارد دروازه هوادار کرد که البته در لحظه آخر محبی روی آن اثر گذاشت تا این گل به نام او ثبت شود. اخراج شجاعیان هم در آخرین دقیقه نیمه اول کار را برای هوادار سخت‌تر کرد. شاگردان الهامی در نیمه دوم جشنواره گل به راه انداختند تا بقای‌شان در لیگ قطعی شود. دقیقه 62 نفوذ سعید آقایی به محوطه جریمه هوادار و پاس کات‌بک او به محمدرضا آزادی رسید تا این بازیکن گل دوم را برای تیم نساجی به ثمر برساند. شش دقیقه بعد شوت حسین زامهران از پشت محوطه جریمه در کنج دروازه شکوری آرام گرفت تا اختلاف به سه برسد. دقیقه 73 پاس اسماعیل بابایی در محوطه جریمه هوادار به محمد عباس‌زاده رسید و مهاجم تازه وارد نساجی به راحتی توانست دروازه آرشا شکوری را باز کند. در حالی که شیرازه تیم هوادار از هم پاشیده شده بود، قائمشهری‌ها گل پنجم را هم زدند. مهرداد عبدی ضربه پنالتی را برخلاف جهت پرش آرشا شکوری وارد دروازه هوادار کرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی