همگروهی شاگردان شمسایی با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا

برزیل منتظر ایران در یک هشتم نهایی

مراسم قرعه‌کشی دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 یکشنبه شب در سمرقند ازبکستان برگزار شد و شاگردان وحید شمسایی در گروه F با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه شدند.
 تیم ملی فرانسه یکی از حریفان اصلی ملی‌پوشان کشورمان برای صعود از مرحله گروهی به شمار می‌آید، تیمی که در جایگاه دهم دنیا ایستاده و برای نخستین بار به جام جهانی صعود کرده است.
 این تیم در ۹ دوره قبلی سهمی در جام جهانی نداشت ولی حالا با عبور از تیم‌هایی مثل آلمان و اسلواکی به همراه کرواسی راهی بزرگ‌ترین رقابت فوتسال شده است. ونزوئلا هم به عنوان یکی از رقبای ایران در جام جهانی برای دومین بار متوالی است که به جام جهانی رسیده است. این تیم در دوره قبلی نیز نمایش خوبی داشت و با پیروزی مقابل کاستاریکا و لیتوانی میزبان به همراه قزاقستان راهی مرحله حذفی شد. گواتمالا هم به عنوان آخرین حریف ایران در مرحله گروهی است، این تیم برای ششمین بار راهی جام جهانی شده است. در این شرایط ملی‌پوشان کشورمان که با قهرمانی آسیا به ازبکستان سفر می‌کنند، در صورت صدرنشینی در گروه خود به مصاف تیم دوم گروه E می‌روند. تیم‌های پرتغال و مراکش مدعیان اصلی صعود از گروه E هستند و به احتمال فراوان، مراکش پایین‌تر از پرتغال به‌عنوان تیم دوم این گروه راهی یک‌هشتم نهایی می‌شود. مراکش تیم ششم دنیاست که در شهریور 1401 و فروردین 1403 با ایران مواجه شده و در هر دو مسابقه به برتری رسیده است. در صورتی که ایران در رتبه دوم گروه خود بایستد، برابر تیم دوم گروه B صف‌آرایی می‌کند که احتمالاً کرواسی یا تایلند خواهد بود. تایلند اخیراً در فینال جام ملت‌های آسیا مغلوب ایران شده است. البته نام برزیل هم در گروه B‌ به چشم می‌خورد که این تیم به احتمال فراوان با صدرنشینی به جمع 16 تیم نهایی می‌رسد. اگر شاگردان وحید شمسایی با صدرنشینی گروه F به یک‌هشتم نهایی صعود کنند و در ادامه مقابل تیم دوم گروه E پیروز شوند، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل صدرنشین گروه B یا تیم سوم برتر یکی از گروه‌های C، A یا D صف‌آرایی خواهند کرد. همان‌طور که گفته شد، برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی شانس اول صدرنشینی گروه B را دارد و ممکن است در دور یک‌چهارم نهایی با ایران مواجه شود. در این شرایط مسابقات جام جهانی از 24 شهریور تا 15 مهرماه برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان 26 شهریور در نخستین دیدار به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.
 
جستجو
آرشیو تاریخی