صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

مصاحبه و خبر

سلگی: اختلاف کادرفنی و کمانداران را پیگیری می‌کنیم
سعید سلگی مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک اختلاف بین کادرفنی و ملی‌پوشان پاراتیروکمان را موضوعی درون‌خانوادگی می‌داند که باید به آن رسیدگی شود. مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک درباره اختلاف بین ملی‌پوشان و کادرفنی تیم پاراتیراندازی باکمان گفت: «ما دوست نداریم ورزشکارسالاری باشد و این همان چیزی بود که قبل از پارالمپیک هم درباره پاراجودو گفته بودم. در واقع ورزشکار نمی‌تواند مربی را تعیین کند و جایگاه ورزشکار، مربی و مسئول مشخص است. البته وقتی ورزشکار مشکلی دارد، منطق ایجاب می‌کند که ماجرا را بررسی و پیگیری کنیم. این یک موضوع درون‌خانوادگی است که بزرگ شده و به این نقطه رسیده است. بر همین اساس باید رسیدگی لازم صورت بگیرد. خیلی بهتر بود که اگر مشکلی وجود دارد، ابتدا به مسئولان منتقل شود. با این وجود، الان هم دیر نشده است و در حال بررسی ابعاد مختلف این موضوع هستیم.»


برتری والیبال نشسته دختران مقابل میزبان
تیم والیبال نشسته زنان فولاد مبارکه سپاهان، رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را با برد مقابل تیم ژیجیانگ چین شروع کرد. رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه در حالی از دیروز به میزبانی شهر هانگژو چین شروع شد که تیم والیبال نشسته زنان فولاد مبارکه سپاهان در اولین گام به مصاف تیم ژیجیانگ چین میزبان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان شد. زنان والیبال نشسته ایران در سه ست پیاپی به ترتیب با امتیازات ۲۵-۴، ۲۵-۵ و ۲۵-۹ مقابل حریف به برتری رسیدند. در این بازی رقیه مصطفوی به عنوان داور دوم و گو‌لتکین پذیره به عنوان منشی این دیدار حضور داشتند.

 
برنز شیرجه تیمی بر گردن واژیر و اصلانی
شیرجه‌روهای ایران در ماده شیرجه هماهنگ از تخته ۳ متر قهرمانی آسیا مدال برنز گرفتند. سام واژیر و کیومرث اصلانی در یازدهمین دوره مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا در چین در ماده شیرجه هماهنگ از تخته ۳ متر به مدال برنز بسنده کردند. پنج تیم در این مسابقه حضور داشتند که چین و سنگاپور به ترتیب اول و دوم شده و کره‌شمالی و چین‌تایپه در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند. قبل از این هم سام واژیر در مسابقه شیرجه از تخته یک متر با کسب مدال برنز، تاریخ‌سازی کرد.

 
نایب قهرمانی سیف‌اللهی
در تور دوچرخه‌سواری چین
حسن سیف‌اللهی رکابزن تیم ملی، نایب قهرمان تور دوچرخه‌سواری چین شد. حسن سیف‌اللهی ملی‌پوش ایران که در باشگاه چینی رکاب می‌زند، در رقابت با ۱۵۰ رکابزن دیگر، به نایب قهرمانی دست یافت. سیف‌اللهی با ثبت زمان دقیق ۱:۴۳:۲۵.۶۶۷ تنها با اختلاف ۵۶ صدم ثانیه بعد از ایوان بلوخین روسی، عنوان دوم این رقابت را از آن خود کرد. نیکولاس مارینی ایتالیایی هم با زمان ۱:۴۴:۰۳.۷۸۴ در جایگاه سوم ایستاد.


 سبحانی در فینال جهانی اسکی روی آب  
سروش سبحانی ملی‌پوش اسکی روی آب ایران در اولین حضور در مسابقات قهرمانی جهان رشته «ویک بورد» به فینال رسید. او دیروز در رقابت‌های مستر مسابقات اسکی روی آب قهرمانی جهان به میزبانی چین، با صدرنشینی در گروهش راهی فینال شد. سروش سبحانی امروز در فینال رقابت‌های مستر برای مدال رقابت می‌کند. در این گروه ۶ رایدر به فینال راه یافتند. تیم ملی دونفره ایران برای اولین‌بار با ترکیب سروش سبحانی و نامی لاری در مسابقات جهانی ویک بورد حاضر است.


ناهید کیانی سفیر افتخاری چوگان شد
نایب قهرمان تکواندو المپیک ۲۰۲۴، سفیر افتخاری چوگان شد. مراسم آیین ورزش ملی، همزمان با هفته تربیت بدنی پنجشنبه با حضور مسئولان فدراسیون چوگان و وزیر ورزش و جوانان در مجموعه سوارکاری و چوگان شهدا برگزار شد. در این مراسم فدراسیون چوگان ناهید کیانی، نایب قهرمانی تکواندو المپیک 2024 پاریس را به عنوان سفیر افتخاری چوگان معرفی کرد. کیانی در این باره گفت: «افتخار داشتم که در این مراسم حاضر بودم و به عنوان سفیر رشته چوگان معرفی شدم. امیدوارم علاقه‌مندان به این رشته ملی، بیشتر شوند و آرزوی من هم دیده شدن بیشتر این گونه ورزش‌هاست.»


برد ارزشمند کاظمی در رینگ جهانی
مهدی کاظمی بوکسور وزن ۵۱ کیلوگرم تیم ملی جوانان ایران، در اولین مبارزه‌اش در مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی رسید. رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان جهان چهارشنبه هفته قبل به میزبانی مونته‌نگرو شروع شده که تیم ملی ایران با 4 بوکسور در این رقابت‌ها حضور دارد. مهدی کاظمی بوکسور وزن 51 کیلوگرم در دور اول با مامتوفسکی از مقدونیه به رقابت پرداخت که مقتدرانه به پیروزی رسید. کاظمی در عملکردی عالی در مجموع راند اول و دوم، سه مرتبه حریف را ناک‌دان کند. همین موضوع هم باعث شد تا مربی تیم مقدونیه در ابتدای راند سوم و زمانی که اختلاف امتیاز بسیار زیاد بود، اجازه حضور بوکسور خود در ادامه مبارزه را ندهد. با این اوصاف نماینده ایران کار خود را با یک برتری ارزشمند در پیکارهای جهانی شروع کرد. بوکسور جوان در دور بعدی با فابریسو چاوز از برزیل‌ روبه‌رو خواهد شد. قبل از این هم در روز اول مسابقات امیر اسماعیلی در وزن+92 کیلوگرم حریفی از اسلواکی را شکست داد و راهی یک‌چهارم ‌نهایی‌ شد و سیدعلی‌اکبر میراحمدی در 63/5 کیلوگرم مقابل حریفی از گرجستان شکست خورد.

جستجو
آرشیو تاریخی