صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

شروع اردوی متمرکز دوومیدانی در کمپ تیم‌های ملی

تجربه متفاوت

مهری رنجبر/ دوومیدانی‌کاران از امروز با حضور در کمپ تیم‌های ملی روزهای جدیدی را تجربه می‌کنند؛ روزهایی که احسان حدادی رئیس جوان فدراسیون معتقد است لازمه موفقیت دوومیدانی‌کاران است. او به گفته خودش می‌خواهد با الگو‌برداری از روش‌های مدیریتی علیرضا دبیر در کشتی، زمینه مدال‌آوری را فراهم کند. حدادی در اولین قدم مجموعه آفتاب انقلاب را کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی معرفی کرد. کمپی که به همه‌جور امکانات از سالن بدنسازی گرفته تا 5 سایت وزنه‌برداری، سیستم بدنسازی، تمرین فانکشنال، وسایل بدنسازی، کلینیک پزشکی و ورزشی و حتی خوابگاه مجهز شده تا اردونشینان بدون هیچ دغدغه‌ای دل به تمرین جدی بدهند. قرار بود شروع کار با حضور 48 دوومیدانی‌کار منتخب برتر امسال باشد که زیر نظر 17 مربی برای 21 روز علاوه بر تمرین زمستانی زندگی حرفه‌ای را هم یاد بگیرند. اما با غیبت 2 دوومیدانی‌کار اردونشینان 46تایی شدند؛ مهدی پیرجهان دونده 400بامانع و ریحانه مبینی پرنده طول. مهدی پیرجهان رکورددار 400 متر بامانع به خاطر جراحی بینی‌اش از حضور در اردو عذرخواهی کرده و ریحانه مبینی پرنده طول هم به بهانه دانشگاه قید اردو را زده است؛ بهانه‌ای که خیلی قابل قبول نیست، چراکه به گفته سیدمهدی مستجاب‌الدعوه، سرپرست دبیری فدراسیون، او همه هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد تا جایی برای بهانه نماند و اردونشینان دردسر نداشته باشند. هادی سپهرزاد عضو هیأت اجرایی فدراسیون دوومیدانی که بر کار ورزشکاران و مربیان در اردو نظارت دارد، درباره وضعیت دو غایب می‌گوید: «غیبت مهدی پیرجهان به خاطر جراحی مورد قبول است اما دلیل مبینی باید در هیأت اجرایی فدراسیون بررسی شود و بعد درباره او تصمیم می‌گیریم.»
البته تمرین در این اردو شرایط خاصی دارد، آنها حتی اجازه بردن تلفن همراه به کمپ را ندارند تا خیلی جدی روی کارشان تمرکز کنند و طبق برنامه مربیانشان برای بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیای سال آینده آماده شوند. پنجشنبه روز ورود دوومیدانی‌کاران بود اما آنها دیروز تمرین را شروع نکردند. به گفته هادی سپهرزاد دیروز روز آشنایی با مقررات و شرایط اردو بود: «در جلسه دیروز درباره شرایط اردو، قوانین و مقررات اردو و کارهایی که باید، صحبت شد. ورزشکاران با مربیان آشنا شدند. حتی اردیبهشت رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از بعضی ورزشکاران تست پزشکی گرفت. با شروع کار، دوومیدانی‌کاران دو، سه جلسه در روز تمرین دارند و آخر اردو هم کار آنها طبق برنامه‌ای که مربیان می‌دهند، ارزیابی می‌شود.»
سیدمهدی مستجاب‌الدعوه، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این‌باره می‌گوید: «برای اولین ‌بار امروز اردوی متمرکز تیم‌های ملی نه که منتخبان اول سال 1403 برای 21 روز شروع می‌شود. این اردو با رویکرد هدفگذاری برای بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. البته مربیان تهرانی می‌توانند با پایان تمرین به خانه بروند و دوباره صبح برگردند.»
دبیر فدراسیون دوومیدانی معتقد است اردونشینان نتیجه‌گرایی هدفمند را تجربه می‌کنند: «ما می‌خواستیم مربیان و دوومیدانی‌کاران تجربه جدیدی داشته باشند. این روزها سیستم نتیجه‌گرایی شده اما بنای ما نتیجه‌گرایی هدفمند بود. هدف ما نتیجه در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیاست و خواستیم با الگوبرداری کاری متفاوت و متمایز باشد چراکه تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد تأثیر مثبت اردوهای متمرکز نسبت به اردوهای پراکنده و غیراستاندارد بیشتراست.»
به گفته مستجاب‌الدعوه قرار است بعد از اردوی اول با بررسی و شناسایی ضعف‌ها، شرایط برای اردوهای بعدی بهتر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی