صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفتاد و نه - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۳

صید سهمیه مسابقات جهانی نوجوانان در تایلند

دبل قهرمانی آسیای ساحلی‌بازان هندبال

نوجوانان هندبال ساحلی ایران برای دومین‌بار متوالی قهرمان آسیا شدند.
تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران بعد از سهمیه مسابقات جهانی، با شکست تایلند قهرمانی‌اش را در قاره‌کهن تکرار کرد.
تیم ساحلی‌بازان نوجوان هندبال که قهرمانی دوره قبل را یدک می‌کشید، در این دوره به میزبانی تایلند کارش را با برد شروع کرد و دیروز هم در آخرین و مهم‌ترین بازی قهرمانی آسیا به مصاف تیم دوم جدول رده‌بندی یعنی تایلند میزبان رفت و حریف قدرش را در دو ست متوالی شکست داد تا با امتیاز کامل بر بام قاره‌کهن بایستد.
تیم‌ هندبال ساحلی نوجوانان ایران سال ۲۰۲۲ هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران قهرمان شده بود که حالا با قهرمانی در تایلند برای دومین‌بار آقایی‌اش را به رخ آسیایی‌ها کشید.
نوجوانان ایران یکی، دو روز قبل از بازی آخر این رقابت‌ها، سهمیه مسابقات جهانی سال ۲۰۲۵ تونس را به دست آوردند.
 نادعلی ذکایی سرمربی تیم هندبال ساحلی نوجوانان بعد از درخشش شاگردانش گفت: «من هم به نوبه خودم به هندبالیست‌ها و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم و همچنین این قهرمانی بزرگ را تبریک می‌گویم. به‌خاطر کسب سهمیه المپیک و مسابقات جهانی، سطح این مسابقات بالا بود و شاهد رقابت‌هایی تنگاتنگ بودیم اما خوشبختانه هندبالیست‌های ما خوش درخشیدند و با دومین قهرمانی متوالی دست به کار بزرگی زدند.»
پویا محسنی ساحلی‌باز نوجوان بعد از قهرمانی با خوشحالی گفت: «ما در بازی با تایلند میزبان جدال سختی برای قهرمانی داشتیم. در حالی که هوا هم خیلی گرم بود و تایلند به آب و آتش زد تا با قهرمانی، سهمیه جهانی و المپیک را هم بگیرد اما نتوانست.»
به نظر او سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود: «همه تیم‌ها آماده و خوب بودند اما ما با شکست همه آنها قهرمان شدیم.»
احمد دنیامالی وزیر ورزش هم بعد از درخشش ساحلی‌بازان در پیامی قهرمانی را به کادرفنی و بازیکنان تیم تبریک گفت. کمیته ملی المپیک هم دومین پیام تبریک را برای دومین قهرمانی ساحلی‌بازان هندبال داد.

جستجو
آرشیو تاریخی