پایان رأفت تنها حامی لوکاس در بین پیشکسوتان

نباید با یک بازی، ژوائو را قضاوت کرد

ناصر قراگزلو
خبرنگار


درحالی‌که تقریباً همه پیشکسوتان پرسپولیس از نمایش ناامیدکننده ژوائو مقابل السد گفته‌اند اما پایان رأفت معتقد است نباید با یک بازی از بازیکن انتقاد کرد و باید به او باز هم فرصت داد تا بتواند توانایی‌های واقعی‌اش را نشان دهد.
خیلی از کارشناسان از سیستم تکراری گاریدو و بازی گرفتن از علیپور برای اولین بار در پست وینگر راست ایراد گرفتند؟
تیم ما با روش 1-3-2-4 بازی نکرد و به نظرم با روش 2-4-4 کار کرد و علیپور هم کمی عقب‌تر از لوکاس در خط حمله بازی کرد و در پست وینگر راست نبود.
 به‌طور کلی قبول دارید نوع چینش بازیکنان و خیلی از مسائل تاکتیکی که به بازیکنان داده شده بود چندان درست نبود؟
ما باید از بحث لوکاس شروع کنیم. به هر حال زمانی که این مهاجم به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌آمد خیلی‌ها از نقش تأثیرگذار او صحبت کرده و می‌گفتند لوکاس باید از ابتدا بازی کند تا بتواند نقش خودش را بیشتر نشان دهد، بر همین اساس هم گاریدو برای اولین بار از این بازیکن در ترکیب ثابت تیمش مقابل السد استفاده کرد پس حالا و بعد از اولین بازی فیکس، نباید به‌خاطر اینکه یک بخت خوب را از دست داده هجمه سنگینی بر او وارد ساخت و روحیه‌اش را تضعیف کرد بلکه من شخصاً فکر می‌کنم باید به لوکاس روحیه داد تا بعد از این بازی بتواند در بقیه مسابقات با اعتماد به نفس بالایی بازی کند و روحیه‌اش پایین نیاید. ما هم نباید با یک بازی بازیکن را محک بزنیم و قاطعانه در مورد او اظهارنظر کنیم. از سوی دیگر بازیکنانی که فیزیکی هستند معمولاً روی زمین نسبت به توپ‌های هوایی تسلط کمتری دارند. من معتقدم لوکاس حتماً در بازی‌های آینده بهتر ظاهر خواهد شد ضمن اینکه معتقدم در کنار او باید بازیکنی قرار بگیرد که تکنیکی باشد تا تأثیرگذاری ژوائو بیشتر شود.
چرا در معدود حملات روی یک ضربه ساده از السد گل خوردیم؟
فرجی لحظاتی قبل از آن مصدوم شده بود و تمرکز دفاعی‌مان بعد از این صحنه کمی بهم خورد و روی یک توپ ساده گل خوردیم اما حقیقتاً اگر فرصت‌های صددرصدی در بازی گل می‌شد پرسپولیس باید با نتیجه 4بر2 حریف را شکست می‌داد.
به هر شکل پرسپولیس با قرار گرفتن در رده دهم جدول به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و شانسش هم برای صعود کم شده.
نه، من معتقدم نباید کار پرسپولیس را در لیگ نخبگان تمام شده دانست چون هنوز پنج بازی دیگر باقی مانده و از آنجا که سه بازی از مجموع پنج بازی باقی مانده ساده‌تر است اطمینان دارم پرسپولیس ورق را برمی‌گرداند و به عنوان یکی از پنج تیم اول از گروهش صعود خواهد کرد. پرسپولیس سه بازی با تیم‎های الغرافه، الشرطه والریان پیش‌رو دارد و می‌تواند از سد این تیم‌ها بگذرد به همین دلیل حتماً در آینده شرایط بهتر خواهد شد و مثل سالیان قبل که در مراحل حذفی موفق عمل کرده از این مرحله به سلامت عبور خواهد کرد.
فکر می‌کنید پرسپولیس در چه پست‌هایی به تقویت و بازنگری نیاز دارد؟
به نظرم اگر ایوب، اورونوف، فرجی و کنعانی برسند حتماً شرایط خیلی بهتر خواهد شد ضمن اینکه اعتقاد راسخ دارم که باید از عیسی بهتر استفاده شود تا اعتماد به نفس او برگردد. همان‌طور که ما در مورد مهاجمان دیگر مان مانند علیپور و لوکاس این اعتماد را کردیم شاید قرار دادن عیسی در کنار علیپور یکی از زوج‌های خوب خط حمله شکل گیرد که کارایی زیادی خواهد داشت و شرایط تیم از این‌رو به آن‌رو شود.

جستجو
آرشیو تاریخی