خبر

پاداش کمیته ملی المپیک به علیپور
کمیته ملی المپیک به قول خود وفا کرد. در حالی که بعد از درخشش رضا علیپور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و کسب رتبه چهارمی ماده سرعت، کمیته ملی المپیک قول پرداخت مبلغ 400 میلیون تومان را داده بود، به وعده خود وفا کرد و این پاداش را پرداخت کرد. اسپایدرمن ایرانی که در المپیک پاریس مقابل واتسون سنگنورد امریکا شکست خورد، با ثبت زمان ۴ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه از مدال برنز بازماند.
او در المپیک پاریس ضمن کسب عنوان چهارمی ماده سرعت، موفق به شکستن رکورد ملی کشورمان شد که همین موضوع هم باعث شد تا کمیته ملی المپیک برای او پاداشی ویژه در نظر بگیرد.


امیاری سرپرست شطرنج شد
وزیر ورزش و جوانان طی حکمی محمودرضا امیاری را به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب کرد و وی جانشین شادی پریدر شد. در متن حکم صادر شده از سوی احمد دنیامالی برای محمودرضا امیاری آمده که ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضای هیأت رئیسه فدراسیون اقدام کند.


کفاشیان: حدادی بخواهد
در کنار دوومیدانی هستم
علی کفاشیان با حضور در فدراسیون دوومیدانی و در حاشیه رکوردگیری نونهالان و نوجوانان دختر و پسر کشور، درباره وضعیت دوومیدانی با حضور احسان حدادی، گفت: «خیلی خوشحالم در منطقه‌ای که در دوران ما زمین خاکی بود الان یک ورزشگاه خوب ایجاد شده و دوومیدانی هم جایگاهی پیدا کرده است. این نکته خیلی ارزشمند است و باید از این مکان‌های ورزشی خوب زیاد داشته باشیم چون رشته دوومیدانی نشان داده که علاقه‌مندان زیادی در کشور دارد.»
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «خوشبختانه با حضور احسان حدادی در ریاست فدراسیون دوومیدانی حرکت‌هایی صورت گرفته که این حرکت‌ها باید با کمک همه کامل شود. مسائل آموزشی، ساختاری و به‌ کارگیری بهتر استعدادها و جذب و پرورش این استعدادها اقداماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا دوومیدانی ایران بتواند تا بازی‌های آسیایی آینده و المپیک بعدی صاحب مدال شود. حدادی تا هر زمانی که بخواهد در کنار دوومیدانی هستم و کمک می‌کنم و تجربیات خود را به او منتقل خواهم کرد.»


14 آذر آغاز لیگ بسکتبال آسیا
برنامه بازی‌های تیم بسکتبال طبیعت اسلامشهر در سوپرلیگ غرب آسیا مشخص شد. فصل جدید این رقابت‌ها در لیگ منطقه‌ای غرب آسیا، از ۱۴ آذر با بازی تیم‌های ساجس لبنان و طبیعت ایران به میزبانی سالن بسکتبال آزادی تهران آغاز می‌شود. تیم بسکتبال طبیعت که نماینده بسکتبال ایران در فصل سوم این رقابت‌ها است، در گروه A رقابت‌های لیگ واسل با تیم‌های الوحده سوریه و ساجس لبنان همگروه است. در دور رفت این بازی‌ها 14 آذرماه طبیعت ایران میزبان ساجس لبنان است. 28 آذرماه هم پذیرای الوحده سوریه است. اما در دور برگشت روزهای 18 دی و 2 بهمن ماه نماینده کشورمان به ترتیب میهمان ساجس و الوحده سوریه است. در گروه B این مسابقات نیز تیم‌های الریاضی لبنان (قهرمان دو فصل گذشته غرب آسیا) با تیم‌های امان‌یونایتد و الدیفاع همگروه‌ است.


اوزومین، نماد عروسکی پاراآسیایی
عروسک پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی «اوزومین» نامیده شد. در فاصله‌ دو سال مانده تا آغاز بازی‌های پاراآسیایی آیچی‌‌ناگویا ٢٠٢۶، ستاد برگزاری این بازی‌ها دیروز با برگزاری مراسمی نام نماد عروسکی این رویداد را اعلام کرد. آب و سیستم‌های آبی در شهر میزبان بازی‌ها، آیچی، از اهمیت خاصی برخوردارند و «اوزومین» نام عروسک بازی‌های پاراآسیایی آیچی‌‌ناگویا نیز از ترکیب واژگانی به معنای «گرداب و بهار» است که به مفهوم آب اشاره دارد. این نام همچنین نمادی از امید و عشق ورزشکاران است که مانند امواج باد در فصل بهار آیچی‌‌ناگویا، سراسر قاره آسیا را فرا خواهد گرفت. پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۶ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۵برگزار می‌شود.
 

سیداکوف به کشتی با ایران رسید
چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان به ترکیب کشتی آزاد روسیه در دیدار مقابل ایران اضافه شد. حاجی مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه از اضافه شدن زائوربک سیداکوف دارنده یک مدال طلای المپیک و ۲ طلای جهان به ترکیب روسیه برای دیدار مقابل ایران خبر داد. به این ترتیب سیداکوف به جای انزور زاکویف برابر علی رضایی کشتی‌گیر جوان ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت. روس‌ها به غیر از سیداکوف، در ترکیب خود نفرات عنوان‌دار جهان و المپیک همچون زائور اوگویف، شامیل ممداف و علیخان جبرییل‌اف را به همراه خواهند داشت. دیدار تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و روسیه سوم آذر سال ‌جاری در ورزشگاه دینامو در مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی