سه مدال خوشرنگ دختران روئینگ در آسیا

صیـــد طلا

 فائزه زمانی/ دختران روئینگی یک طلا و 2 نقره از آب‌های سمرقند صید کردند. درحالی که ملی‌پوشان ایران در 6 ماده مسابقات قهرمانی آسیا فینالیست شده بودند، با برگزاری رقابت پایانی روئینگ تکنفره سبک وزن و سنگین وزن دختران و همچنین قایق 4 نفره زنان، تیم ملی یک طلا و 2 نقره کسب کرد.
زینب نوروزی المپین قایقرانی ایران که قبل از این با پشت‌سر گذاشتن حریفانی از قزاقستان و هنگ‌کنگ خود را به فینال رسانده بود، در رقابت پایانی هم با تعقیب قایقرانان ازبکستان، ویتنام، تایلند، قزاقستان و هنگ‌کنگ با زمان 8:02:721 به عنوان اولین قایق خط پایان را رد کرد تا با صید طلا بر بام آسیا بایستد.
همچنین فاطمه مجلل که در دور مقدماتی روئینگ تکنفره سنگین وزن در مصاف با رقبایی از عربستان، چین‌تایپه و قزاقستان به دیدار پایانی راه یافته بود، در فینال این ماده با پشت‌سر گذاشتن قایقرانان ازبکستان، چین، چین‌تایپه، هنگ‌کنگ و ژاپن بعد از نماینده قدرتمند چین نقره گرفت تا نایب قهرمان آسیا شود.
تیم روئینگ 4 نفره دختران هم با ترکیب زینب نوروزی، فاطمه مجلل، کیمیا زارعی و مهسا جاور بعد از رقابت با قایق‌های سنگاپور، هنگ‌کنگ، ازبکستان، چین و قزاقستان در دور مقدماتی و صعود به فینال، در رقابت پایانی قایق‌های چین‌تایپه، ازبکستان، ویتنام و قزاقستان را پشت‌سر گذاشت اما از پس قایقرانان چین برنیامد تا با زمان 6:56:550 دومین نقره ایران را از آب‌های سمرقند دشت کند.
درحالی که تیم روئینگ ایران در المپیک توفیق چندانی نداشت و با حواشی زیادی روبه‌رو بود، حالا روئینگی‌ها در اولین مأموریت جدی خود بعد از پاریس، به آب زدند که تا به اینجا عملکرد مطلوبی داشته و موفق به کسب 3 مدال شدند. البته که این پایان کار تیم ملی در ازبکستان نیست و قایقرانان امروز هم در 3 ماده قایق‌های خود را به آب می‌اندازند که طبق برنامه فاطمه مجلل و کیمیا زارعی باید در فینال روئینگ دونفره سنگین وزن و زینب نوروزی و کیمیا زارعی در دونفره سبک وزن و همچنین امیرحسین محمودپور در رقابت پایانی روئینگ تکنفره سبک وزن مردان مجدداً پارو بزنند تا تیم ملی با مدال‌های بیشتری آب‌های سمرقند را ترک کند.
این آخرین‌باری است که تیم ملی روئینگ زیرنظر فدراسیون قایقرانی به مسابقات اعزام می‌شود و با تصمیم وزارت ورزش و جوانان از این به بعد این رشته فدراسیونی جداگانه خواهد داشت که به سرپرستی محسن شادی قهرمان سابق و دارنده طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو اداره خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی