جزینی: برادران ‌گرایی به کشتی فرنگی جذابیت دادند

منتظر چهار طلا هستیم

مربی کشتی فرنگی با تأکید بر اینکه این رشته در ایران سطح فنی بالایی دارد، معتقد است تغییر وزن نمی‌تواند برای برادران‌ گرایی مشکل‌ساز شود چرا که آنها قابلیت فنی و هوش بالایی دارند.
رسول جزینی مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به مسابقات جهانی آلبانی گفت: «مسابقات با وجود تیم روسیه از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، البته ما هم کشتی‌گیران بزرگ و با سبقه درخشان به این مسابقات اعزام می‌کنیم. خدا را شکر همگی از وضعیت خیلی خوبی برخوردارند و امیدواریم بهترین نتایج را بگیرند و برای ایران مدال‌آوری کنند.» دستیار سابق محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به تغییر وزن برادران ‌گرایی ادامه داد: «در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا ‌گرایی از کشتی‌گیران شگفتی‌ساز ایران است، با توجه به قابلیت‌هایی که او دارد من فکر می‌کنم مسابقات جهانی آلبانی برای محمدرضا رقابت‌ بزرگی نیست، ولی همه مسابقات شرایط خاص خودش را دارد. من امیدوارم محمدرضا با توجه به قابلیت‌های فنی و هوشیاری که دارد هر آنچه که لیاقت دارد را به دست بیاورد که البته من مدالی به غیر از طلا برای او متصور نیستم. محمدعلی ‌گرایی با یک تفکر جدید به وزن ۸۲ کیلوگرم آمده است؛ او در سال‌های گذشته لیاقت مدال طلا را داشت اما نتوانست به آن برسد؛ من فکر می‌کنم این مسابقات فرصت خوبی برای او خواهد بود تا به این موفقیت برسد.»
او در واکنش به اینکه برخی معتقدند با توجه به تغییر وزن برادران‌ گرایی نباید توقع مدال طلا داشته باشیم؛ گفت: «این موضوع دو مقوله جداست. یکی قابلیت‌های فنی این دو برادر که در دنیا زبانزد است و حتی اتحادیه جهانی کشتی هم به این موضوع اشاره کرده که قابلیت‌های فنی برادران ‌گرایی باعث پربیننده‌تر شدن کشتی شده است. بنابراین اگرچه تغییر وزن دادند یا حتی محمدعلی یکی دو سال از میادین دور بوده اما به نظرم این مسائل مانع از موفقیت این دو برادر نمی‌شود. هوش بالا و تکنیک فنی برادران‌ گرایی به آنها کمک زیادی خواهد کرد.»
 جزینی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی چیست، گفت: «به هر چهار نفر امید کسب مدال طلا دارم؛ چرا که هر چهار نفر جزو بهترین‌ها هستند. آنها قابلیت قرار گرفتن روی سکوی جهانی را دارند و امیدوارم شاهد آن هم باشیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی