نتایج نه چندان خوب پینگ‌پنگ و تنها یک سهمیه جهانی

نوشاد سهمیه گرفت، بنیامین همه را شگفت‌زده کرد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با شکست برابر بازیکن ژاپن از صعود به مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا- قزاقستان بازماند.
پینگ‌پنگ‌باز کشورمان بعد از شکست حریف سریلانکایی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل نفر پنجم رنکینگ جهان از چین قرار گرفت و توانست در یک بازی تماشایی این رقیب آسیای شرقی را 3 بر صفر مغلوب کند. بعد از این برد بزرگ نوشاد سهمیه جهانی را هم به خود اختصاص داد. اما بازیکن المپیکی کشورمان در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا رقیب هیروتو شینوزوکا ژاپنی با رنکینگ 44 جهان شد.
عالمیان در گیم نخست ۱۶ بر ۱۴ پیروز شد و بازی در گیم دوم با حساب ۱۱ بر ۹ به سود حریف ژاپنی ادامه یافت. در دست سوم این بازی، عالمیان مقتدرانه ۱۱ بر ۵ پیروز شد و در گیم چهارم این بازی، حریف ژاپنی نوشاد بود که توانست۱۱ بر ۹ به برتری دست یابد و همه چیز در عدد دو برابر شد.
در گیم سرنوشت‌ساز پنجم، بازی نزدیک و پایاپای پیش رفت اما سرعت بالای بازیکن ژاپنی باعث شد در لحظات آخر بازی به نفع این حریف قدرتمند به پایان برسد و بازی با نتیجه ۱۱ بر ۷ به سود هیروتو شینوزوکا خاتمه یافت تا در مجموع این بازی ۳ بر ۲ به سود ژاپن به پایان برسد.
در این دیدار هر چند نوشاد عالمیان خیلی خوب عمل کرد ولی نتوانست مانع باختش شود و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پایان مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران گفت: «در این دوره اتفاقات خوبی رقم خورد و نشان دادیم جوانان آینده‌داری در تیم ایران هستند که آینده این رشته را روشن نگه می‌دارند. به نظرم برد بنیامین فرجی مقابل چین قهرمان جهان و المپیک اتفاق بزرگی بود. بنیامین با ارائه بازی خوب، شجاعانه و جسورانه فراتر از سنش ظاهر شد. آینده بنیامین بسیار روشن و درخشان است. البته باید برنامه‌ریزی برای او شود تا بتوانیم سطح فنی‌اش را ارتقا دهیم و همین روند رو به رشد را ادامه دهد.»
او درباره عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت‌ها هم بیان کرد: «بازی‌های نوشاد هم بسیار نزدیک بود و او میلیمتری برابر حریف خود باخت. برابر لیانگ نفر پنج جهان خیلی خوب جنگید و توانست برنده از میدان بیرون بیاید ولی مقابل بازیکن ژاپنی اشتباهات کوچکی داشت که عامل واگذاری نتیجه شد. ولی خوشحالم که سهمیه جهانی گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی