یک دعوای فرسایشی و خجالت‌آور

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار


اخبار مربوط به درگیری‌های حقوقی و غیرحقوقی پرسپولیس و علیرضا بیرانوند، بخش اصلی حواشی و اخبار فوتبال ایران در ماه‌های اخیر را تشکیل داده و به نظر می‌رسد در فوتبال ایران هیچ چیز به اندازه اختلافات علیرضا بیرانوند با هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس اهمیتی ندارد. درست ساعاتی پیش از اعلام رأی کمیته وضعیت پرسپولیس از سه شکایت تازه علیه بیرانوند خبر می‌دهد و پس از اعلام رأی، بیرانوند در مصاحبه‌ای مدیران پرسپولیس را متهم به دریافت رشوه می‌کند. با نگاه کلی به جو هواداری پرسپولیس در این خصوص، می‌توان متوجه شد که هواداران پرسپولیس کوچکترین احترامی برای دروازه‌بان سابق خود قائل نیستند و روند درگیری باشگاه پرسپولیس و بیرانوند، وارد یک فاز فرسایشی و غیرقابل بازگشت شده است.
حالا کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند که علیرضا بیرانوند، بی‌تردید بهترین دروازه‌بان یک دهه اخیر فوتبال ایران بوده و در یک جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا از خود عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است و با پرسپولیس، یک بار به فینال آسیا رسیده و شش بار عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرده است. مقصر اصلی این شرایط، بی‌شک کسی نیست جز علیرضا بیرانوند که با رفتارهای خود در سال‌های اخیر، احترام و منزلت خود را بین هواداران باشگاه از دست داده و بیرانوند به جای یک چهره تأثیرگذار و اسطوره‌ای در باشگاه پرسپولیس، حالا به یک شخصیت پرحاشیه و جنجالی در تاریخ تیم تبدیل شده است. چه در بحث مذاکره با استقلال در آغاز فصل گذشته و چه بحث فسخ یکطرفه این فصل، دروازه‌بان تیم ملی هیچ اهمیتی برای شأن و منزلت خود در باشگاه پرسپولیس قائل نبود و در طرف مقابل، هیأت مدیره پرسپولیس نیز از جنگ با ستاره سال‌های اخیر تیم خود استقبال کردند.
پس از ادعای علیرضا بیرانوند و مصاحبه عجیب در خصوص شیرینی ۵ میلیاردی الحاقیه، حالا درگیری پرسپولیس و بیرانوند وارد فاز جدیدی شده و اکنون این دعوا وارد یک فاز فرسایشی شده است که هم روند حرفه‌ای هر دو طرف ماجرا در این فصل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و هم هواداران فوتبال را خسته می‌کند. درگیری‌ای که به احتمال قوی، به دادگاه عالی ورزش نیز کشیده شود و معلوم نیست تا چه زمانی، باید منتظر انتشار اخبار و مصاحبه‌های عجیب از سوی طرفین باشیم. در پایان، تنها چیزی که در این شرایط از بین می‌رود، احترام و شأن دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و باشگاه پرسپولیس به عنوان یک برند بزرگ در فوتبال ایران است.

جستجو
آرشیو تاریخی