ورود سریع کمیته انضباطی و احتمال رفع تعلیق محرومیت

بازخوانی اتهام بزرگ رشوه 5 میلیاردی بیرو

24 ساعت بعد از انتشار رأی پرونده بیرانوند و شائبه‌هایی که ایجاد کرد، نوبت به خود بیرانوند رسید تا این پرونده را همچنان سوژه داغ فوتبال ایران نگه دارد.
بیرانوند که مقابل فولاد دو گل بد خورده بود، در پایان مصاحبه مفصلش بعد از باخت تراکتور در اظهارنظری عجیب گفت: «نه‌تنها این 20 میلیارد تومان را نمی‌دهم، بلکه آن پنج میلیارد تومانی که بابت اضافه کردن الحاقیه قراردادم، هیأت مدیره پرسپولیس بابت شیرینی الحاقیه‌ای که به من دادند از من گرفتند را هم پس می‌گیرم!» او بدون توضیح درباره اینکه چه افرادی این شیرینی را گرفته‌اند، گفت: «اگر زیاد به این ماجرا ادامه بدهند، ویدیوی پرداخت مبلغ یادشده به آنها را نیز منتشر خواهم کرد.»
 
از احضار به کمیته انضباطی تا واکنش وکیل پرسپولیس
یکشنبه‌شب و ساعاتی بعد از این مصاحبه بیرو، کمیته انضباطی گلر ملی‌پوش تراکتور را برای ادای پاره‌ای توضیحات احضار کرد. سپس هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای با تلویزیون گفت: «اتهامی که بیرانوند زده یک اتهام بسیار سخت و سنگینی است و بلافاصله هم کمیته انضباطی او را به صورت شبانه برای ادای توضیحات احضار کرد. ما هم قطعاً فردا (دوشنبه) دستورات لازم را از هیأت مدیره و مدیرعامل دریافت خواهیم کرد تا باشگاه پرسپولیس نسبت به احقاق حق خود از اتهامات وارد شده اقدام کند.»
هدایتی همچنین گفت: «بیرانوند گفته اگر ادامه دهند ویدیویی را منتشر می‌کند. ما با قدرت و به دور از عجله ادامه می‌دهیم و ایشان هم ویدیو را حتماً منتشر کند.»
 
دو روایت از ماجرای شیرینی به مدیران باشگاه
با این وجود بعد از اشاره بیرانوند به شیرینی دادن، همه رسانه‌ها روی این موضوع حساس شدند که چه کسانی در باشگاه پرسپولیس در این ماجرا دخیل بوده‌اند. در این‌باره ایسنا خبر داد: «براساس اطلاعاتی که از طریق دو منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس و خارج از این باشگاه به دست آمده، به نظر می‌رسد پای یک دلال مشهور در این پرونده باز است. او با پرداخت تعدادی سکه به برخی از ارکان مسئول وقت در باشگاه پرسپولیس، آنها را مجاب کرده که الحاقیه قرارداد علیرضا بیرانوند را تنظیم و برای امضا نزد رضا درویش ببرند. البته آن افراد بعد از افشای این موضوع از باشگاه پرسپولیس اخراج شده‌اند. این در حالی است که مدیران باشگاه پرسپولیس هرگونه ارتباط با این ادعای بیرانوند در رابطه با دریافت رشوه را رد می‌کنند.»
فارس هم نوشت: «یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس که هنوز در این باشگاه مشغول به کار است، در منزل علیرضا بیرانوند حضور پیدا کرده و از طریق این فرد، مبلغ مورد نظر دروازه‌بان فعلی تراکتور به دست برخی از اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس رسیده تا این موضوع رنگ حقیقت به خود بگیرد. البته اخبار به دست آمده نشان می‌دهد که همه اعضای هیأت‌مدیره وقت پرسپولیس در این زمینه مطلع نبوده‌اند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مشخص شد که تعدادی از اعضای سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس از رخ دادن این موضوع بی‌اطلاع بودند. این در حالی است که همان زمان هم اعلام شد بدون نظر همه اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس این بند فسخ و الحاقیه به قرارداد بیرانوند اضافه شده است.»

 محرومیت یکساله در انتظار بیرو
در این زمینه وحید خزایی وکیل دادگستری نیز در مصاحبه با برنا گفت: «این بازیکن در این مصاحبه، خودش اقرار به دادن رشوه کرده است که براساس این خوداظهاری، طبق بند ۲ ماده ۷۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، اگر این کار ثابت شود، مشمول حداقل ۱۲ ماه محرومیت از کلیه فعالیت‌های ورزشی و همین‌طور ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی می‌شود.»
به گفته این وکیل با توجه به حکم تعلیقی محرومیت برای این بازیکن، اعلام شده بود اگر وی مرتکب جرم دیگری شود، محرومیتش از حالت تعلیق به حالت اجرا درمی‌آید، این پرونده جدید می‌تواند محرومیت تعلیقی قبلی این بازیکن را هم به حالت اجرا درآورد.
همچنین با استناد به صحبت‌های این وکیل، در حال حاضر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این اختیار را دارد براساس ماده ۱۰۰ برای علیرضا بیرانوند دستور موقت صادر کرده و او را از همین امروز ممنوع‌الکار و ممنوع‌الفعالیت اعلام کند اما ظاهراً قرار است جلسه انضباطی بیرو بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل ازبکستان و قطر برگزار شود.

 

برش سه

احضار بیرانوند و درویش به کمیته اخلاق
بعد از اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند را احضار کرد، کمیته اخلاق هم گلر سابق سرخ‌ها را دعوت کرد. همچنین رضا درویش هم به این کمیته دعوت شده که البته مشخص نیست احضار او به ماجرای بیرانوند مرتبط است یا مسائل دیگر.
 

جستجو
آرشیو تاریخی