اردوگاه سرخ

 واکنش علیپور به شکستن رکورد پیوس
حضور کنار بزرگان حس خوبی دارد
علی علیپور که عنوان آقای گلی پرسپولیس در لیگ برتر را در کارنامه دارد با گلی که در دقایق ابتدایی بازی با پاختاکور به ثمر رساند، یازده گله شد و به فرشاد آقای گل رسید. او یک گل با شکستن رکورد قبلی و ثبت آن به نام خود فاصله دارد. گلزن سرخ‌ها مقابل پاختاکور در مورد این رکوردشکنی گفت: واقعاً نمی‌دانستم این اتفاق افتاده و توانستم این رکورد را بزنم. اینکه توانستم به رکورد آقای فرشاد پیوس برسم برای من افتخار بزرگی است. اینکه کنار بزرگان باشم برای من حس خوبی دارد. وی ادامه داد: اینکه من توانستم این رکورد را بزنم قطعاً اول به خاطر لطف خدا و بعد هم به خاطر تلاش هم‌تیمی‌هایم بوده. اگر من آن جلو می‌توانم گلزنی کنم به خاطر بقیه هم‌تیمی‌هایم است. فقط می‌توانم این را بگویم که همه بچه‌ها و هم‌تیمی‌های من در این رکوردشکنی دخیل هستند و این موضوع را فقط برای خودم نمی‌دانم. گفتنی است البته فرشاد پیوس این یازده گل را در تعداد بازی‌های به مراتب کمتری به ثمر رساند. او با به ثمر رساندن ۷ گل در یک مسابقه و مقابل پنجاب پاکستان در نخستین بازی دوره‌ای که پرسپولیس قهرمان آسیا شد هم یک رکورد خاص دارد.


5 سال از رفتن کاشانی گذشت
آسمانی شدن جعفر کاشانی اسطوره نامدار و دیپلمات فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس با تمام آرزوهای بزرگ و زیبایی که برای این فوتبال و باشگاه داشت، دهم مهرماه، ۵ ساله شد. رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس در این باره نوشت: تکیه کلام همیشگی او را همه اهالی فوتبال می‌دانند. می‌گفت: «امیدوارم روزی برسد که پرسپولیس نه یک تیم که یک باشگاه به معنای واقعی آن باشد، مثل همه کشورهای مدرن فوتبال». بعد ادامه می‌داد: «البته این یک عزم و همت ملی لازم دارد. برای اینکه فوتبال ساخته شود و باشگاه‌های واقعی داشته باشیم باید همه نهادها و دولت‌ پای کار بیایند. امیدوارم پرسپولیس هم یک باشگاه واقعی بشود که با کمک هواداران عام و خاص خودش به صورت خصوصی اما در چهارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت کند». شاید بسیاری خبرنگاران این جملات را از او شنیده باشند که؛ «ای کاش روزی را ببینم که پرسپولیس یک باشگاه شده است و من هم با نوه‌ام بعد از اینکه در موزه باشگاه چرخی زدیم در رستوران باشگاه با هم غذایی بخوریم. آخر هم این آرزو را...»


تمدید با کنعانی در دستور کار
یکی از بازیکنانی که در انتهای فصل قراردادش با سرخ‌پوشان به پایان می‌رسد محمدحسین کنعانی‌زادگان است. مدافع ملی‌پوش این تیم که از نظر سایت ترانسفرمارکت ارزشمندترین بازیکن ایرانی حاضر در مسابقات لیگ برتر به حساب می‌آید در فصل گذشته با عقد قراردادی دو ساله به جمع سرخ‌پوشان بازگشت و از مهره‌های کلیدی این تیم در راه قهرمانی لیگ برتر بود. این مدافع تا بدین جای فصل هم از مهره‌های کلیدی و تأثیرگذار سرخ‌پوشان بوده و باشگاه پرسپولیس در کنار مذاکره با اورونوف در تلاش است تا قرارداد کنعانی‌زادگان را نیز تمدید کند.


مدرک جعلی نبیل باهویی دردسر ساز شد
جریمه یک میلیاردی کمیته انضباطی برای پرسپولیس
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس را در پرونده جعل سند پزشکی مربوط به نبیل باهویی یک میلیارد تومان جریمه کرد. در رأی صادر شده از سوی کمیته انضباطی که به صورت مفصل به جزئیات پرداخته آمده باشگاه پرسپولیس بابت استفاده از سند مجعول یک میلیارد تومان جریمه شده ضمن اینکه شخصی به نام ابوالفضل ایل سعادتمند بابت معاونت در جعل مدرک پزشکی به مدت یک سال از کلیه فعالیت‌های مربوط به فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال محروم شده است. البته رأی صادر شده به مدت یک هفته بعد از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال است ضمناً کمیته انضباطی اعلام کرده پرونده مزبور جهت شناسایی جاعل و رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص حقیقی مرتبط با موضوع مفتوح است.


جلسه گاریدو با بازیکنان
سرخپوشان ایران ریکاوری پس از بازی با پاختاکور، برای بازیکنان ترکیب اصلی و شروع تمرینات برای بازی با چادرملو در شنبه پیش رو را دیروز در وزشگاه شهید کاظمی انجام دادند. پیش از شروع این تمرین، خوان کارلوس گاریدو صحبت‌هایی با شاگردانش داشت. پس از صحبت‌های سرمربی، بازیکنانی که در ترکیب اصلی بازی مقابل پاختاکور حضور نداشتند، تمرینی ۷۵ دقیقه را به انجام رساندند که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. تمرینات بدنی، هوازی و استارت‌ها بخش نخست کار بود و در ادامه، راندو و فوتبال دروازه نزدیک در دستور کار قرار گرفت. امید عالیشاه همچنان زیر نظر کادر پزشکی، برنامه‌های اختصاصی خود را دنبال می‌کند و سایر نفرات در اختیار کادر فنی بودند.


8700 نفر تماشاگر بازی با چادرملو
بنابر اعلام حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه، نظر به تصمیم‌های اخذ شده در شورای تأمین استان برای بازی پرسپولیس – چادرملو از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، ۸ هزار و ۷۰۰ بلیت برای تماشاگران عرضه خواهد شد. از این تعداد ۷۰۰ سهمیه به بانوان اختصاص دارد.دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و چادرملو روز شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ در ورزشگاه تختی تهران آغاز خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی