چمن شهرقدس دو امتیاز پرسپولیس را دزدید

بالاخره صدای گاریدو هم درآمد

محمدرضا رحیم‌پور
خبرنگار

 پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا به مصاف پاختاکور رفت. این بازی برای سرخ‌پوشان ایرانی با امیدواری آغاز شد، چرا که در دقایق ابتدایی موفق به گلزنی شدند. اما در کمال تعجب، این پیروزی در نیمه دوم به تساوی یک بر یک تبدیل شد تا در نهایت بازی با همان نتیجه به پایان رسید و طلسم گاریدو و نبردن در رقابت‌های آسیایی همچنان پابرجا ماند.
یکی از نکات کلیدی این بازی به وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه مربوط می‌شود. بارش باران نیز در ساعات قبل از بازی کیفیت زمین را بشدت تحت تأثیر قرار داد. اگرچه پرسپولیس پیش از این هم در این زمین به میدان رفته بود، اما شرایط بارانی در بازی، به گونه‌ای بود که مانع از اجرای بازی متعادل و حرفه‌ای توسط تیم می‌شد. همچنین، این وضعیت به وضوح بر کیفیت بازی سرخ‌پوشان تأثیر گذاشت. از سوی دیگر تیم پاختاکور که در تاشکند با چنین بارش‌هایی آشنا بود نیمه دوم نبض بازی را در دست گرفت تا باران و زمین ناهموار شهرقدس قاتل رؤیای کسب اولین سه امتیاز پرسپولیسی‌ها در آسیا شود.
 مرد اسپانیایی سرخ‌ها که در همین مدت کوتاه نشان داده مرد بهانه‌گیری نیست و معمولاً مشکلات را به گردن دیگری نمی‌اندازد، در مورد شکل بازی پرسپولیس و تفاوت‌هایی که با بازی اول مقابل الاهلی عربستان داشت چنین گفت: «هر بازی با بازی دیگر متفاوت است اما باید قبول کنیم این نتیجه خوبی برای ما نبود و باید تلاش کنیم بعد از این مسابقه نتایج بهتری بگیریم. من دوست دارم در استادیوم خودمان بازی کنیم، زمین خوب باشد و ۷۵ هزار تماشاگر به استادیوم بیایند. آن وقت جایی برای غُر زدن نیست. راستش را بخواهید این زمین برای مسابقات آسیایی مناسب نیست؛ خصوصاً وقتی می‌خواهید توپ را حرکت دهید.»
 با مشاهده این وضعیت، به نظر می‌رسد که برای پرسپولیس و مدیریت آن، در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر میزبان آسیایی خود را تعویض کنند و در صورت تجدیدنظر در انتخاب محل برگزاری مسابقات می‌تواند به بهبود عملکرد تیم در رقابت‌های آسیایی کمک شایانی کند. در نهایت امیدواریم که پرسپولیس در آینده نزدیک بتواند نتایج بهتری را در میادین بین‌المللی کسب کند و اثبات کند که شایسته نتایج مثبت‌تری است.

جستجو
آرشیو تاریخی