نگاه متفاوت سرمربی اسپانیایی به معترض‌ها

عیسی و صادقی برگشتند، یاسین پشت خط

 خوان کارلوس گاریدو برخورد قاطعی با بازیکنان معترض به نیمکت نشینی یا حضور کوتاه مدت در زمین داشت. او سعید صادقی را بعد از اعتراض به خانه فرستاد و صادقی بعد از یک روز حضور در شمال سر به زیر برگشت و کارش را انجام داد. این موضوع با شدت کمتر در مورد آل‌کثیر هم مصداق داشت کما اینکه این مهاجم بعد از چند نیمکت نشینی از جمله بازی دربی در مصاحبه‌اش گفت یک بازیکن حرفه‌ای است و به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارد.
گاریدو، یاسین سلمانی را از لیست دربی خط زد که گفته شد این تصمیم هم انضباطی و در جهت مقابله با اعتراض این بازیکن بوده که البته این ماجرا تأیید نشد.
با این حال حتی اگر هر سه بازیکن را در دسته بازیکنان معترض قرار دهیم، سرمربی اسپانیایی برخورد متفاوتی با آنها داشته تا یک تئوری درباره یاسین سلمانی را تقویت کند.
گاریدو در بازی با پاختاکور یک نیمه به سعید صادقی میدان داد و عیسی آل‌کثیر را هم از دقیقه 75 به میدان فرستاد اما با اینکه یاسین سلمانی را در فهرست 23 نفره قرار داده بود دوباره به این بازیکن میدان نداد تا این فرضیه که از حیث فنی اعتقادی به سلمانی ندارد تقویت شود.
این اتفاق البته در شرایطی رخ داد که پرسپولیس از دقیقه 2 مسابقه و بعد از گل زودهنگامش تا دقیقه 60 که حریف به گل مساوی رسید به اندازه یک ساعت یا دوسوم زمان کل بازی، عنان مسابقه را از کف داده و کاملاً تحت تأثیر نمایش روان و مسلط حریف بود. در این بین آنچه کاملاً مشهود بود اینکه پرسپولیس در خط میانی‌اش ضعف عمده و مفرطی داشت و ضمن اینکه بازی را به حریف داده بود در پوشش فضاها، پرس و بازپس‌گیری توپ از مشکلات جدی رنج می‌برد.
در عین حال و با توجه به ضعف هافبک‌های وسط زمین پرسپولیس شاید اینطور به نظر می‌رسید که یاسین سلمانی و حتی میلاد سرلک جزو گزینه‌های تعویضی گاریدو باشند اما او فقط به مهری فرصت داد.
جستجو
آرشیو تاریخی