5 امتیاز از 24 امتیاز پرید

صعود در لیگ نخبگان، مأموریتی دشوار

 بعد از باخت به الاهلی، نمایش پرسپولیس آنقدر امیدوارکننده بود که می‌شد پیش‌بینی کرد تیم گاریدو از عهده بازی‌هایی مثل الشرطه، پاختاکور و حتی الریان و االغرافه برخواهد آمد اما پس از مسابقه دوشنبه شب مقابل نماینده ازبکستان همه چیز سخت‌تر از چیزی به نظر می‌رسد که قبل از آن تصور می‌شد.
پرسپولیس باید هشت مسابقه را پشت سر بگذارد و به نظر می‌رسد با پیروزی در نیمی از این بازی‌ها و برتری مقابل حریفان راحت‌تر صعود در دسترس باشد اما بازی با پاختاکور نشان داد عملاً هیچ حریف راحتی در این تورنمنت وجود ندارد و صعود از مرحله گروهی حتی به عنوان یکی از هشت تیم این گروه 12 تیمی می‌تواند مأموریتی دشوار برای گاریدو و شاگردانش باشد.
پرسپولیس از شش امتیاز نخست 5 تا را از دست داده و از مجموع 24 امتیاز ممکن بعد از هفته دوم تنها یک امتیاز به دست آورده است. با در نظر گرفتن کیفیتی که پاختاکور ارائه داد حالا بازی مقابل تیم‌های قطری هم دشوار به نظر می‌رسد. پرسپولیس باید مقابل السد و الریان در دوحه بازی کند و دیدار مقابل الهلال در ریاض هم دشوارترین مسابقه خواهد بود. سرخ‌ها در تهران از الغرافه، الشرطه و النصر میزبانی می‌کنند و اگر روی کاغذ برد مقابل نماینده قطر و عراق در تهران را برای سرخ‌ها کنار بگذاریم تیم گاریدو از بازی خانگی مقابل النصر حداقل یک تساوی می‌خواهد و نیاز دارد در یکی از بازی‌های خارج از خانه باقیمانده‌اش هم پیروز شود.
روی کاغذ الشرطه و الغرافه راحت‌ترین حریفان بعدی پرسپولیس به شمار می‌روند اما این پیش‌بینی درباره پاختاکور هم وجود داشت. نکته برنامه پرسپولیس اینجاست که دو بازی دشوار مقابل دو تیم پرستاره النصر و الهلال در هفته‌های هفتم و هشتم برگزار می‌شود و شاید این به سود سرخ‌ها باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی