ضعف در بخش آنالیز و طراحی تاکتیک

اگر استقلال نوسان نداشته باشد...

اکبر منتشلو
خبر‌نگار

واکاوی این موضوع مهم که استقلال در فصل جدید گاه نوسان‌هایی داشته و نتوانسته روی یک روند نتیجه‌گیری متعادل قدم بردارد، در راستای بهبود وضعیت این تیم در آینده قطعاً گره‌گشا است. یافت اشکالاتی که منجر به بروز نوسان شده، به طور قطع می‌تواند برای استقلال برای بازی‌های آینده راهگشا باشد. از سویی برای هواداران هم مهم است که بدانند در روزهایی که استقلال از لحاظ جذب بازیکن شرایطی به مراتب بهتر از سال گذشته دارد و مشکلاتی مانند نداشتن بازیکن، اختلاف نیمکت با مدیریت و... این تیم را آزار نمی‌دهد، چرا نتوانسته نتایج قابل قبولی کسب کند؟!
در تأیید نوسان فنی استقلال کافی است به وضعیت متفاوت این تیم مقابل الغرافه و بعد از آن نساجی اشاره کنیم. بعد از این بازی خوب و نتیجه‌بخش مقابل حریف آسیایی، استقلال مقابل نساجی قرار گرفت، تیمی که به طور حتم ظرفیت و توان برابری با استقلال را نداشت اما این بار دقیقاً برعکس بازی با الغرافه، استقلال تا مرز شکست خوردن در آن دیدار پیش رفت.
اینکه چطور استقلال از یک بازی تحسین‌برانگیز به لحاظ فنی به نقطه‌ای می‌رسد که دوباره مورد نقد قرار می‌گیرد، سؤالی است که سرمربی استقلال باید به سرعت پاسخ آن را دریابد تا بعد از دربی بتواند با سروسامان دادن به اوضاع فنی و تاکتیکی خود به یک روند متعادل دست یابد.
شاید لازم باشد استقلال در بخش آنالیز و طراحی تاکتیک نفرات جدیدی را به دایره فنی خود اضافه کند تا در کنار جواد نکونام این مسئولیت سنگین که منجر به عملکرد بهتر در بازی‌های آتی می‌شود را به سرانجام برسانند.

جستجو
آرشیو تاریخی