صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

مهاجم یونایتد در راه لیگ یونان
مارسیال هم‌تیمی حاج‌صفی می‌شود
آنتونی مارسیال که پس از ۹ سال حضور در باشگاه منچستریونایتد از این تیم به شکل آزاد جدا شده بود، پس از چند ماه بدون تیم بودن با باشگاه آ.ا.ک آتن به توافق رسیده است. در صورتی که مشکلی در لحظات آخر وجود نداشته باشد، مهاجم فرانسوی به یونان سفر می‌کند تا انتقال خود را تکمیل کند. مارسیال 28 ساله در پی جدایی آزاد از منچستریونایتد بدون تیم مانده بود. با توجه به دستمزد هنگفت او در اولدترافورد (250 هزار پوند)، او همچنان انتظار داشت باشگاه آینده‌اش ارقام چشمگیری پرداخت کند. به گزارش منابع یونانی، دستمزد مارسیال مشخص نیست اما او قرار است بالاترین حقوق لیگ این کشور را دریافت کند. احسان حاج‌صفی، ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان یکی از بازیکنان حاضر در تیم آ.ا.ک آتن است. طی ماه‌های گذشته فلامینگو و لیل جذب رایگان آنتونی مارسیال را بررسی کرده بودند اما خواسته‌های مالی این بازیکن منجر به از دست رفتن گزینه‌های مختلف شد. او طی 317 بازی برای منچستریونایتد، 90 گل به ثمر رسانده بود.

میهمان ناخوانده بالای جدول
اودینزه صدرنشین سری آ
در شرایطی که همه منتظر رقابت جذاب تیم‌های اینتر، یوونتوس و ناپولی برای کسب اسکودتو در این فصل بودند، این تیم اودینزه بود که پس از فرار از سقوط در آخرین هفته‌های فصل ۲۰۲4-۲۰۲3 سری آ، پس از چهار مسابقه در صدر جدول مسابقات قرار گرفت. اودینزه پس از برد مقابل لاتزیو و کومو روز دوشنبه با پیروزی سه بر دو پارما، با ۱۰ امتیاز بالاتر از ناپولی، اینتر و یووه در رده اول قرار گرفت. این در حالی است که اودینزه آخرین بار در فصل ۱۲-۲۰۱۱ در پایان هفته هفتم سری آ با ۱۵ امتیاز صدرنشین شده بود. کوستا رونجاییچ آلمانی، هدایت اودینزه در این فصل را بر عهده دارد و همین شروع خوب، خیال هواداران این تیم ریشه‌دار و قدیمی ایتالیا را از بقا در این فصل سری آ راحت کرده است. رونجاییچ، اولین حضور خود به عنوان سرمربی در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی را تجربه می‌کند و تنها افتخار دوران مربیگری وی، قهرمانی در سوپرجام و جام حذفی لهستان با لژیا ‌ورشو است اما حالا این سرمربی با نتایج غافلگیرکننده در اودینزه، نام خود را در فوتبال اروپا مطرح کرده است. اودینزه روز یکشنبه آینده، اولین چالش سخت فصل خود را مقابل رم ده‌روسی تجربه می‌کند که تاکنون، بردی در این فصل به دست نیاورده است.

رودری راهی برنابئو می‌شود؟
به گزارش سم لی از تلگراف، رئال مادرید به جذب رودری از منچسترسیتی علاقه دارد و او را گزینه‌ای ایده‌آل و رؤیایی برای تقویت خط هافبکش می‌داند. با وجود این علاقه، سران لوس بلانکوس می‌دانند که توانایی تحقق خواسته‌های مالی رودری و البته باشگاه مالک این بازیکن را ندارند. در واقع رودری از وضعیتش در جمع سیتیزن‌ها کاملاً راضی است و دلیلی برای ترک این تیم ندارد، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ دیگر جنبه‌های زندگی حرفه‌ای و خانوادگی.  با این حال، یک موضوع وجود دارد که رئال مادرید را نسبت به جذب رودری امیدوار می‌کند و آن، پرونده تخلفات 115گانه منچسترسیتی است. دادگاه رسیدگی به این پرونده دیروز آغاز شد و تمام دنبال‌کنندگان فوتبال منتظر اعلام نتیجه آن (بهار یا تابستان 2025) هستند. در صورت اثبات تخلف سیتیزن‌ها در این پرونده، آنها ممکن است با مجازات‌های سنگینی مثل کاهش امتیاز، محرومیت از نقل و انتقالات و حتی سقوط به دسته پایین‌تر مواجه شوند. هرچند منچسترسیتی از تبرئه‌شدن در دادگاه مطمئن است، اما مجازات‌های احتمالی باعث شده که دیگر باشگاه‌ها نسبت به جذب ستارگان این تیم در آینده نزدیک امیدوار باشند. به مانند اتفاقی که در سال 2006 برای یوونتوس افتاد، سقوط یا جریمه سنگین سیتی می‌تواند درهای خروج را برای بازیکنان مطرح و گران‌قیمت این تیم مثل رودری، دی‌بروینه‌ و حتی ارلینگ هالند باز کند.

کیکه ستین: بارسلونا هنوز طلب مرا پرداخت نکرده است
کیکه ستین سال 2020 و پس از شکست 2-8 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ، شغلش را  در این باشگاه از دست داد. در مصاحبه با کادناسر، ستین راجع به مسائل پیرامون خودش و دوران حضور در بارسا صحبت کرد و گفت که این باشگاه هنوز به او بدهکار است. این مربی در خصوص بحث مالی خود با بارسا توضیح داد:«بله، هنوز از بارسا پول می‌گیرم و دریافت طلبم تمام نشده است. آخر این ماه هم قرار است مقداری دیگر از پولم را دریافت کنم، آن هم 4 سال پس از خروج از باشگاه.»

جستجو
آرشیو تاریخی