صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

تکرار فینال لیگ قهرمانان 2023

نمایش قدرت یا انتقام؟

منچسترسیتی فصل 2025-2024 لیگ قهرمانان را با یک بازی بزرگ در ورزشگاه اتحاد مقابل اینترمیلان شروع می‌کند. این نخستین دیدار دو تیم بعد از فینال نزدیک سال 2023 در استانبول است که با تنها گل رودری سه‌گانه تاریخی سیتی کامل شد.
منچسترسیتی تنها تیم لیگ برتر است که هر چهار بازی‌اش تا اینجا را برده اما در بازی شنبه مقابل تیم سختکوش برنتفورد به دردسر افتاد. میهمان با اشتباه جان استونز بعد از 22 ثانیه به گل رسید و می‌توانست گل‌های دیگری هم بزند اما ارلینگ هالند دو گل زد تا هم تیمش را به پیروزی برساند و هم آمار فوق‌العاده‌اش در سیتی به 99 گل در 103 بازی در رقابت‌های مختلف افزایش یابد.
تیم پپ گواردیولا شکست‌ناپذیری در اتحاد را به 46 بازی رسانده(39 برد، 7 تساوی). حالا هم در فاصله هفت روز سه بازی خانگی در سه جام برگزار می‌کنند، بعد از اینترمیلان در لیگ برتر با آرسنال و در جام اتحادیه با واتفورد روبه‌رو می‌شوند.
منچسترسیتی می‌خواهد لیگ قهرمانان جدید را قدرتمندانه آغاز کند و یک برد خوب برابر اینتر به دست آورد؛ آنها در 23 بازی آخرشان در لیگ قهرمانان نباخته‌اند و اگر در این بازی و دیدار 10 مهر مقابل اسلووان براتیسلاوا نبازند، با طولانی‌ترین روند بدون باخت تاریخ لیگ قهرمانان که در فاصله سال‌های 2007 تا 2009 توسط منچستریونایتد ثبت شده، برابر می‌شوند.
اینتر که در بازی اول فصل برابر جنوا متوقف شده بود، لچه و آتالانتا را با شش گل زده و بدون گل خورده برد اما این هفته برابر مونتزا از شکست گریخت. سیمونه اینزاگی مربی مدافع عنوان قهرمانی ایتالیا از این نتیجه و فرصت‌هایی که تیمش برای گلزنی از دست داد، ابراز نارضایتی کرد. حالا تیم او باید خود را برای دو بازی مهم آماده کند، اول منچسترسیتی و بعد میلان در لیگ ایتالیا.
اینتر در 20 بازی آخرش در لیگ قهرمانان تنها سه باخت داشته و 11 تا را برده است، از طرف دیگر در 9 حضور قبلی‌اش در لیگ قهرمانان تنها یک بار با پیروزی شروع کرده.
اینتر در حالی به دنبال انتقام شکست فینال 2023 به ورزشگاه اتحاد می‌رود که پیش از این در زمین چهار تیم انگلیسی نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول طعم پیروزی را چشیده و می‌خواهد چهارمین تیم بعد از بارسلونا(هفت)، رئال مادرید و بایرن مونیخ(پنج) باشد که حداقل در زمین پنج تیم انگلیسی به پیروزی می‌رسند.

 

اخبار تیمی

سیتی همچنان اسکار باب را در اختیار ندارد ضمن اینکه ناتان آکه تا یک ماه دیگر نمی‌تواند بازی کند. انتظار می‌رود گواردیولا برای اولین‌بار در این فصل رودری را در ترکیب اصلی قرار دهد بعد از آنکه مقابل برنتفورد 45 دقیقه در زمین بود، فیل فودن هم احتمالاً بازی کند بعد از آنکه در بازی قبلی 90 دقیقه روی نیمکت بود. هالند که در 39 بازی در لیگ قهرمانان 41 گل زده رهبر خط حمله است اما باید دید آیا گواردیولا همچنان از کایل واکر در دفاع راست استفاده می‌کند یا ریکو لوییز را از دفاع چپ حرکت می‌دهد و دوباره یوشکو گواردیول را فرا می‌خواند ضمن اینکه روبن دیاز، مانوئل آکانجی و جان استونز برای بازی در قلب دفاع رقابت دارند.
در اینتر فقط تایون بوچمان مصدوم است که در جریان بازی برای کانادا در کوپاامریکا دچار شکستگی درشت نی شد. اینتزاگی احتمالاً چند بازیکن کلیدی را فرا می‌خواند از جمله الساندرو باستونی و دو هافبک تیم، هاکان چالهان اوغلو و نیکولو بارلا که دومی در بازی آخر کامل روی نیمکت بود و تازه عمل جراحی سینوس انجام داده است. مارکوس تورام در چهار بازی این فصل لیگ چهار گل زده و دو پاس گل داده و احتمالاً جایش در خط حمله کنار لوتارو مارتینس، کاپیتان تیم که در سه بازی این فصل لیگ هنوز نتوانسته گل بزند، ثابت باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی