صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

انگیزه‌های متفاوت پاری‌سن‌ژرمن-خیرونا

جذابیت‌های یک بازی خاص

بازی امشب پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان مقابل خیرونا جذابیت زیادی دارد، یک طرف تیمی است که برای ششمین‌بار در هفت سال اخیر قهرمان لیگ یک شده و در طرف مقابل، تیمی که با سومی در لالیگا همه را شگفت‌زده کرد.
پاری‌سن‌ژرمن تنها تیم فرانسه با رکورد صددرصد بعد از چهار هفته است، آنها لوهاور، مون‌پلیه و لیل را شکست داده بودند و این هفته نیز برابر برست، باخت را با برد عوض کردند و 3 بر یک برنده شدند. فابین رویس بین دو گل عثمان دمبله گل زد تا رکورد تیم لوییس انریکه دست نخورد. این تیم که بعد از چهار هفته تفاضل گلش مثبت 13 است و با این شروع فوق‌العاده روحیه خوبی دارد، حالا خود را برای شش بازی در فاصله 19 روز آماده می‌کند از جمله دو دیدار در لیگ قهرمانان برابر خیرونا و آرسنال.
جام لیگ قهرمانان تنها افتخاری است که از دسترس مالکان قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از زمان ورودشان به این تیم در سال 2011 دور مانده با آنکه تمام تلاششان را برای رسیدن به این جام انجام داده‌اند؛ در فصل 2020-2019 بیش از همه به آن نزدیک شدند اما فینال را به بایرن مونیخ واگذار کردند. حالا می‌خواهند در فرمت جدید این رقابت‌ها خوش بدرخشند و اعتماد به نفس بالایی برای بازی امشب دارند چون از 36 بازی خانگی آخرشان در این رقابت‌ها تنها یکی را باخته‌اند که چهار سال قبل برابر منچستریونایتد بود.
خیرونا اما بعد از فصل فوق‌العاده قبل، این فصل را با هفت امتیاز از پنج بازی شروع کرده و تیم متوسطی بوده. آنها از دو بازی اولشان یک امتیاز گرفتند و قبل از تعطیلات بازی‌های ملی، اوساسونا و سویا را با شش گل زده و بدون گل خورده بردند اما یکشنبه برابر رقیب کاتالان و صدرنشین لالیگا 4 بر یک باختند.
این سنگین‌ترین شکست خانگی بعد از آمدن مربی خیرونا، میشل در سال 2021 بود و می‌خواهند در نخستین حضور تاریخشان در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا جبران کنند. خیرونا یکی از تیم‌های کم‌ادعای این فصل لیگ قهرمانان است و می‌تواند از یک آمار روحیه بگیرد؛ سه تیم اسپانیایی که برای اولین‌بار در لیگ قهرمانان بازی کردند، به مرحله حذفی صعود کردند؛ ویارئال 2006-2005، سویای 2008-2007 و مالاگای 2013-2012.

 

اخبار تیمی

سه بازیکن پاری‌سن‌ژرمن، گونچالو راموس، پرسنل کیمپمبه و لوکاس هرناندس تا مدت زیادی نمی‌توانند این تیم را همراهی کنند. وضعیت وارن زایر امری و ویتینیا که برد مقابل برست را از دست دادند، مبهم است و قبل از بازی مشخص می‌شود. بنابراین لی کانگ این، فابین رویس و ژوائو نوز جایشان در وسط زمین را حفظ می‌کنند ضمن اینکه شاید انریکه از زوج مارکینیوش و ویلیام پاچو در قلب دفاع به جای میلان اشکرینیار و لوکاس برالدو استفاده کند. برادلی بارکولا بهترین گلزن پاری‌سن‌ژرمن تا اینجاست که در چهار بازی همین تعداد گل زده و می‌تواند با دمبله و یکی از مارکو آسنسیو یا راندال کولو موآنی در خط حمله بازی کند.
ریچارد آرترو و یاستین مصدومان خیرونا هستند ضمن اینکه یانخل اررا باخت برابر بارسلونا را به دلیل مصدومیت از دست داد و معلوم نیست به این بازی برسد. اوریول رومئو اجازه بازی با تیم اصلی‌اش را نداشت اما می‌تواند مقابل پاری‌سن‌ژرمن بازی کند و احتمالاً خط میانی سه‌نفره تیم را در کنار ایوان مارتین و ایهون سولیس 19 ساله تشکیل می‌دهد. دونی فان دبیک هم روی نیمکت می‌نشیند.

جستجو
آرشیو تاریخی