صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هشت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

شب‌های خاطره‌انگیز لیگ قهرمانان

رؤیای دورتموند با نوری شاهین

بوروسیادورتموند، نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا تلاش برای رسیدن به موفقیتی بالاتر را امشب در ورزشگاه ژان بریدل برابر کلاب بروژ آغاز می‌کند که فصل قبل در مسابقات حاضر نبود.
تیم ادین ترزیچ اگرچه در گام آخر مقابل رئال مادرید ناکام بود، اما بردهای خاطره‌انگیز در نیوکاسل، میلان و پاریس این تیم را برای سومین بار به فینال لیگ قهرمانان برد. آنها در گروه مرگ اول شدند قبل از آنکه پی اس وی و اتلتیکومادرید را شکست دهند و برای بار دوم به پاری سن ژرمن برسند این بار در نیمه نهایی.
تمرکز دورتموند روی رقابت‌های اروپایی بود و نتوانستند در پایان فصل بوندس لیگا رتبه‌ای بهتر از پنجم به دست آورند با 27 امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان بدون شکست، بایرلورکوزن و این بدترین عملکرد داخلی دورتموند از سال 2015 بود. شاید به دلیل همین عملکرد خوب در لیگ قهرمانان بود که سهمیه آلمان به پنج تیم افزایش یافت و دورتموند برای نهمین فصل متوالی در لیگ قهرمانان حاضر است. این تیم در 9 تا از 11 حضور آخرش در لیگ قهرمانان به مرحله حذفی صعود کرده و این کمترین درخواست از نوری شاهین است که به جای ترزیچ، مربی دورتموند شده. این مربی 36 ساله جوان‌ترین مربی لیگ قهرمانان این فصل است و شکست‌ناپذیر به بازی امشب می‌آید، دورتموند در این فصل دو برد و یک تساوی در لیگ به دست آورده است.
دورتموند در اولین از هشت بازی‌اش در لیگ قهرمانان این فصل به مصاف تیمی آشنا می‌رود، در سه تا از هفت فصل اخیر با این تیم بلژیکی بازی کرده است. تیم شاهین به غیر از دو بازی فوق‌العاده برابر رئال مادرید و بارسلونا، بازی‌های روی کاغذ سختی ندارد و باید با سلتیک، اشتروم گراتس، دیناموزاگرب، بولونیا و شاختار دونتسک بازی
کند.
کلاب بروژ که فصل قبل بالاخره توانست به مرحله حذفی صعود کند و به وسیله بنفیکا حذف شد، در این فصل با میلان و منچسترسیتی هم دیدار می‌کند. احتمالاً هشت امتیاز برای صعود به پلی‌آف کافی باشد و بروژ با عملکرد خوبی که در فصل قبل لیگ کنفرانس اروپا داشت و تا نیمه نهایی پیش رفت، می‌تواند به صعود امیدوار باشد. بروژ فصل قبل در خانه در رقابت‌های اروپایی شکست‌ناپذیر بود و توانست برای نوزدهمین بار در مجموع و چهارمین بار در پنج سال گذشته قهرمان لیگ بلژیک شود. نیکی هاین مربی موقت تیم در فصل قبل بود که در تابستان قراردادش قطعی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی