صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

 با دفاع منسجم و ضد حملات
آرسنال فاتح دربی شمال لندن
روز یکشنبه حساس‌ترین مسابقه هفته چهارم لیگ برتر انگلیس بین تیم‌های تاتنهام و آرسنال در رقابت موسوم به شهرآورد شمال لندن برگزار شد و آرسنال که با غیبت مارتین اودگارد، دکلان رایس و میکل مرینو روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، با ضربه سر گابریل ماگالاییش موفق به شکست دادن میزبان خود شد. پیروزی در یک روز سخت و در روزهای بحران مصدومیت توپچی‌ها، آرسنال را پیش از جدال حساس هفته آینده با منچسترسیتی به رده دوم جدول رساند و حالا رقابت قهرمانی، مثل دو فصل قبل داغ شده است. آرتتا با توجه به مصدومیت‌های خود در جدال با تاتنهام، به جای تمرکز روی مالکیت توپ و تسلط بر توپ و میدان، سعی کرد از طریق دفاع منسجم و ضدحملات سریع به تاتنهام ضربه بزند و در این موضوع موفق بود تا رقیب دیرینه آرسنال، پس از شکست در نیمه دوم جدول باقی بماند.  یکی دیگر از افرادی که در این مسابقه توجهات را به خود جلب کرد، نیکولاس جوور دستیار فرانسوی آرتتا و مسئول ضربات شروع مجدد و کرنر آرسنال بود. هواداران آرسنال و کارشناسان فوتبال انگلیس، از او به عنوان یکی از مهم‌ترین افراد حاضر در کادر فنی آرتتا و اثرگذار روی آمار فوق‌العاده این تیم از کرنرها یاد می‌کنند. سه گل از چهار گل اخیر آرسنال در شهرآورد شمال لندن، روی ضربه کرنر زده شده و این موضوع، نشان از برنامه بالای توپچی‌ها روی ضربات کرنر و شروع مجدد دارد. فصل گذشته آرسنال ۲۲ گل از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رساند که ۱۶ گل، سهم کرنرها بود؛ یعنی بیشترین میزان گل از روی کرنر در یک فصل لیگ برتر انگلیس. همچنین از زمانی که جوور به کادر فنی آرسنال اضافه شده، آرسنال ۴۲ بار از روی ضربات شروع مجدد گلزنی کرده است که بیشترین گل از روی شروع مجدد در پنج لیگ معتبر اروپایی محسوب می‌شود.

سد مستحکم تیم موتا
یوونتوس تحت هدایت تیاگو موتا پس از گذشت ۴ هفته از فصل جدید سری آ همچنان دروازه خود را بسته نگه داشته است. دیدار امپولی و یوونتوس در هفته چهارم سری آ با تساوی صفر-صفر خاتمه یافت.
به نقل از اوپتا؛ یوونتوس تنها تیم حاضر در فصل جاری پنج لیگ معتبر اروپایی محسوب می‌شود که هنوز هیچ گلی دریافت نکرده است. تیم موتا در ۴ هفته ابتدایی سری آ موفق به ثبت ۴ کلین‌شیت شده است. آنها در تاریخ خود فقط ۵ بار موفق به ثبت چنین رکوردی در آغاز فصل جدید سری آ شده‌اند.

ساشا بویی دوباره مصدوم شد
ساشا بویی دچار مصدومیت جدیدی شده است. مدافع راست 24 ساله بایرن مونیخ، این بار باید با پارگی مینیسک زانوی پای چپ خودش کنار بیاید. او تحت عمل جراحی قرار گرفته و قرار است چند هفته دور از میادین باشد.
ساشا بویی در ژانویه 2024 به بایرن مونیخ پیوست و این سومین مصدومیت او در آلیانتس آره‌نا به حساب می‌آید. اگر بویی به خاطر این مصدومیت 10 بازی بایرن مونیخ را از دست بدهد که به احتمال زیاد همین اتفاق خواهد افتاد، تعداد غیبت‌های او در بازی‌های بایرن طی کمتر از یک سال از آمار او در گالاتاسرای عبور خواهد کرد. ساشا بویی دو سال و نیم برای گالاتاسرای بازی کرد و در مجموع 25 بازی را از دست داد. او طی همین هشت ماه، 16 بازی بایرن مونیخ را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

رکورد منحصربه‌فرد پدری
در جریان پیروزی4 بر صفر بارسلونا مقابل ژیرونا، پدری زننده گل چهارم بلوگرانا بود. ستاره خط هافبک بارسا این گل را با دریبل دروازه‌بان به ثمر رساند و پس از آن شادی خود را با هانسی فلیک تقسیم کرد. روند پیشرفت او از دوران رونالد کومان آغاز شد، با ژاوی ادامه پیدا کرد و حالا تحت هدایت هانسی فلیک در حال رسیدن به حداکثر مقدار ممکن است.  به گزارش اپتا، پدری تنها بازیکن زیر 21 سال در 5 فصل اخیر لالیگا است که هم توانسته بیش از 25 تأثیر مستقیم روی گل داشته باشد و هم بیش از 25 خلق موقعیت (بزرگ) گلزنی به نام خودش ثبت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی