صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

آغاز قرعه سخت اشتوتگارت

آلمانی‌ها، خوراک رئال

رئال‌مادرید و اشتوتگارت در شکل جدید لیگ قهرمانان اروپا امشب به مصاف هم می‌روند. این نخستین دیدار دو تیم است و رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تلاش برای رسیدن به شانزدهمین عنوان قاره‌ای خود را آغاز می‌کند. تیم کارلو آنچلوتی سه ماه قبل با پیروزی 2 بر صفر برابر تیم دیگری از آلمان، بوروسیادورتموند در ورزشگاه ویمبلی برای پانزدهمین بار بر قله اروپا قرار گرفت و رکورد خود را دست‌نیافتنی‌تر از قبل کرد. اشتوتگارت شانزدهمین رقیب آلمانی است که رئال در رقابت‌های اروپایی برابرش قرار می‌گیرد. رئال در مسیر قهرمانی فصل قبل با چهار تیم آلمانی بازی کرد، اونیون برلین در مرحله گروهی، لایپزیگ در یک هشتم نهایی و بایرن مونیخ در نیمه نهایی.
رئال خوشحال است که در اولین بازی با تیمی آلمانی دیدار می‌کند چون آنها در 21 بازی آخرشان با رقبایی از این کشور تنها یک باخت داشته و 14 بازی را برده‌اند.
رئال این هفته با دو گل در زمین رئال سوسیداد به پیروزی رسید تا شکست‌ناپذیری‌اش در رقابت‌های مختلف این فصل به شش بازی برسد هرچند با بارسلونا، صدرنشین لالیگا، چهار امتیاز اختلاف دارد، البته اتلتیکومادرید و ویارئال هم 11 امتیازی هستند.
قرعه‌کشی با رئال در مرحله لیگ مهربان بوده اما اشتوتگارت یکی از قوی‌ترین تیم‌های سید چهارم به حساب می‌آید. رئال همچنین باید در برنابئو به مصاف بوروسیادورتموند برود و ضمن اینکه در زمین لیورپول و آتالانتا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا بازی دارد.
اشتوتگارت اما قرعه سختی دارد و از همین بازی ابتدایی در زمین رئال مشخص است. آنها همچنین در نخستین حضور در لیگ قهرمانان بعد از 14 سال در زمین یوونتوس بازی دارند و میزبان پاری سن ژرمن و آتالانتا خواهند بود.
نایب قهرمان فصل قبل بوندس‌لیگا در شش بازی با تیم‌های اسپانیایی در لیگ قهرمانان دو تساوی و چهار باخت داشته از جمله بازی با بارسلونا در آخرین حضورشان در این رقابت‌ها که در یک هشتم نهایی 4 بر صفر مغلوب شدند. تیم سباستین هوینس این هفته 3 بر یک بوروسیامونشن گلادباخ را برد تا شروع پایین‌تر از حد انتظارش را تا اندازه‌ای جبران کند. این نخستین بردشان در این فصل بود، هفته اول به فرایبورگ باختند و هفته دوم در خانه برابر ماینتس مساوی کردند.

 

اخبار تیمی

کیلیان امباپه می‌خواهد برای نخستین بار در لیگ قهرمانان برای رئال مادرید بازی کند بعد از آنکه در 73 بازی برای پاری سن ژرمن و موناکو 48 گل زد. البته کل رئال وضعیتی معمولی دارد و چند بازیکن اصلی مصدوم شده‌اند تا جایی که آنچلوتی در هفته‌های اخیر نتوانسته نیمکت کاملی داشته باشد. جود بلینگام شاخص‌ترین است که یک ماه گذشته را از دست داده اما به تمرین برگشته به همراه اورلین شوامنی که هر دو بازی‌های ملی اخیر را از دست دادند. براهیم دیاس تا هشت هفته نمی‌تواند بازی کند و ادواردو کاماوینگا و دنی سبایوس زودتر از دو هفته دیگر بر نمی‌گردند.
امین الدخیل بعد از مصدومیتش در زمان بازی در برنلی هنوز نتوانسته برای اشتوتگارت بازی کند اما مدافع دیگر تیم، لئونیداس استرجیو به بازگشت نزدیک است. نیکلاس نارتی و فرانس کراتزیگ هم تا ماه آینده بر نمی‌گردند. نقطه قوت تیم در خط حمله است، جایی که ارمدین دمیروویچ فرم خوبی دارد و در این فصل پنج گل در رده باشگاهی و ملی زده از جمله دو گلی که این هفته زد. دنیز اونداف هم در گلادباخ گل زد که نخستین گل این فصلش بود بعد از درخششی که در ترکیب آلمان مقابل هلند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی