صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

لیورپول در سن‌سیرو

دوئل جذاب رقبای آشنا

جذابترین بازی دور اول لیگ قهرمانان این فصل را امشب میلان و لیورپول در سن‌سیرو برگزار می‌کنند. رقبای قدیمی اروپا نخستین بار با مربی‌های جدید به مصاف هم می‌روند، این دو نفر، آرنه اسلوت و پائولو فونسکا شرایط متفاوتی دارند.
یورگن کلوپ اگرچه لیورپول را به قله فوتبال اروپا رساند اما در فصل آخر نتوانست رتبه‌ای بهتر از سومی لیگ برتر به دست آورد و در لیگ اروپا هم قهرمانی را از دست داد. دارنده شش قهرمانی اروپا از حالا تا پایان ژانویه بازی‌های فوق‌العاده‌ای در شکل جدید لیگ قهرمانان برگزار می‌کند از جمله دیدار با رئال مادرید و بایرلورکوزن ژابی آلونسو در آنفیلد. بولونیا، لایپزیگ، خیرونا، لیل و پی‌اس‌وی آیندهوون همه تلاش می‌کنند راه لیورپول برای صعود به یک‌هشتم نهایی به عنوان یکی از هشت تیم بالای جدول در لیگ قهرمانان 36 تیمی این فصل را سد کنند. تیم‌های نهم تا بیست و چهارم به مرحله پلی‌آف می‌روند و تیم‌های بیست‌وپنجم تا سی‌وششم هم حذف می‌شوند.
قرمزها خاطرات خوبی از سن‌سیرو دارند چون در پنج بازی آخرشان با تیم‌های بزرگ این شهر در این ورزشگاه چهار برد به دست آورده‌اند اما فصل قبل در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به وسیله آتالانتا حذف شده‌اند و این هفته هم سایه‌ای از خودشان بودند.
تیم اسلوت که در سه هفته اول بدون خوردن گل به پیروزی رسیده بود، در آنفیلد با یک گل مغلوب ناتینگهام‌فارست شد و تاوان سختی برای فرصت‌سوزی‌هایش داد.
تیم فونسکا که در سه هفته اول سری A نتوانسته بود برنده شود، این هفته عقده‌گشایی کرد و با چهار گل ونتزیا را درهم کوبید در شرایطی که بحث اخراج مربی سابق لیل و رم مطرح شده بود. اما تیم مربی 51 ساله در 29 دقیقه نیمه اول به وسیله تئو هرناندس، یوسف فوفانا، کریستین پولیشیچ و رافائل لیائو به گل رسید و در پایان هفته چهارم پنج امتیازی شد.
حالا مربی روسونری کار خیلی سختی در لیگ قهرمانان پیش رو دارد، او دومین مربی پرتغالی است که با یک تیم ایتالیایی در این رقابت‌ها حضور می‌یابد و باید راه ژوزه مورینیو را ادامه دهد که در سال 2010 با اینتر به قهرمانی اروپا رسید. میزبان امشب هم با رئال مادرید، لورکوزن و خیرونا به علاوه کلاب بروژ، دیناموزاگرب، اسلووان براتیسلاوا و ستاره سرخ بلگراد روبه‌رو می‌شود اما هواداران امیدوارند تیم، گام اول را محکم و قوی بردارد.
معجزه 2005 استانبول را دو سال بعد در آتن انتقام گرفتند اما لیورپول در مرحله گروهی فصل 2022-2021 رفت و برگشت میلان را شکست داد. در بازی سن‌سیرو که 2 بر یک به نفع میهمان تمام شد، دیووک اوریگی یکی از گل‌ها را زد، این مهاجم بلژیکی تابستان همان سال به میلان رفت اما موفقیتی نداشت و دو ماه قبل به تیم ب میلان فرستاده شد.

 

اخبار تیمی

اسماعیل بن ناصر، الساندرو فلورنزی و مارکو اسپورتیلو به این بازی میلان نمی‌رسند هرچند سومی نمی‌توانست جای مایک ماینیان را در دروازه بگیرد. شانس مالیک تیاو، مدافع آلمانی میلان هم برای این بازی زیاد نیست، وضعیت داویده کالابریا هم مبهم است.
فونسکا احتمالاً به ترکیب برنده دست نمی‌زند و تامی آبراهام با کنار زدن خرید جدید تیم، آلوارو موراتا، در خط حمله قرار می‌گیرد.
فدریکو کیه‌زا خرید جدید لیورپول با آنکه چند جلسه با اسلوت تمرین کرده اما حتی روی نیمکت این تیم هم ننشسته چون مربی هلندی نگران وضعیت جسمانی‌اش است. احتمال دارد که او بتواند در کشورش بازی کند اما هاروی الیوت قطعاً به این بازی نمی‌رسد. کودی خاکپو و داروین نونیز هم بعد از آمدن به بازی به عنوان یار جانشین مقابل فارست کار خاصی نکردند اما شاید این زوج هجومی در بازی امشب در ترکیب اصلی باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی