صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خط حمله ترسناک پی‌اس‌وی در برابر دفاع مقتدر یوونتوس

هیجان در تورین

یوونتوس بعد از یک سال دوری از لیگ قهرمانان به این مسابقات برگشته و در نخستین دیدار میزبان قهرمان هلند، پی‌اس‌وی آیندهوون است. این نخستین دیدار دو تیم است که اولی دو قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد و دومی در سال 1988 فاتح قاره شده است.
بیانکونری که در سال‌های 1985 و 1996 قهرمان اروپا شده، هفت بار در فینال بالاترین رقابت باشگاهی اروپا بازنده بود که پنج بارش در دوران لیگ قهرمانان بوده و از این جهت رکورددار است. یووه فصل قبل از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم شد و برای همین در لیگ کنفرانس اروپا شرکت نکرد تا 11 دوره حضور متوالی‌اش در لیگ قهرمانان به پایان برسد. تیم سوم فصل قبل سری A که قهرمان جام حذفی ایتالیا هم شده، برای بیست و چهارمین بار در لیگ قهرمانان حاضر می‌شود که برای ایتالیایی‌ها یک رکورد است، سه بار بیشتر از میلان.
بعد از آنکه دوره دوم ماسیمیلیانو آلگری در یوونتوس کمی بعد از قهرمانی کوپا ایتالیا به پایان رسید، تیاگو موتا به عنوان مربی تیم انتخاب شد به خاطر موفقیتی که در بولونیا به دست آورده و این تیم را به رده پنجم رسانده بود. یووه با موتا فصل را با دو پیروزی 3 بر صفر و چند جوان هیجان‌انگیز شروع کرد اما کمی افت کرده و دو تساوی بدون گل مقابل رم و امپولی، قبل و بعد از تعطیلات بازی‌های ملی داشتند. یووه برای پنجمین‌بار در تاریخش چهار بازی ابتدای فصل دروازه‌اش را بسته نگه داشته و این یعنی تیم‌های اروپایی هم مقابل خط دفاع آنها مشکل خواهند داشت.
پی‌اس‌وی فصل قبل در گروه خود پشت‌سر آرسنال قرار گرفت اما در نخستین مرحله حذفی به وسیله بوروسیادورتموند که تا فینال رفت، حذف شد. حالا این تیم برای هجدهمین‌بار در لیگ قهرمانان حاضر و با رکورد رقیب همیشگی‌اش، آژاکس برابر شده. پی‌اس‌وی که سه فصل پیاپی نایب قهرمان لیگ هلند شد، فصل قبل طلسم‌شکنی کرد و برای نخستین‌بار بعد از سال 2018 قهرمان شد. تیم پیتر بوش 29 تا از 34 بازی‌اش را برد و تنها یک باخت داشت تا با 91 امتیاز رکورد امتیازی لیگ هلند را بشکند؛ آژاکس 1998 که با 89 امتیاز قهرمان شد، پیش از این رکورددار بود. این فصل را هم فوق‌العاده آغاز کرده‌اند، با پنج برد از پنج بازی، 20 گل زده و تنها سه گل خورده. البته پیروزی 3 بر 2 فصل قبل در زمین سویا تنها برد خارج از خانه‌شان در 17 بازی لیگ قهرمانان بود، آنها در این مدت 11 باخت داشتند و برای همین در تورین آمار به نفعشان نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی