صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

بایرن مونیخ، تیم شگفت‌انگیز مرحله گروهی

نبرد نابرابر آلیانتس آره‌نا

بایرن مونیخ برای هفدهمین بار متوالی در لیگ قهرمانان حاضر شده و در نخستین بازی در آلیانتس آره‌نا از دیناموزاگرب پذیرایی می‌کند. دارنده شش قهرمانی اروپا فصل قبل قله بوندس‌لیگا را از دست داد اما این فصل را درخشان آغاز کرده و به دنبال جبران ناکامی فصل قبل است.
بایرن در 16 دوره اخیر لیگ قهرمانان از مرحله گروهی عبور کرده و رکورد فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشته، این تیم در 40 بازی آخرش در مرحله گروهی شکست نخورده و 36 برد به دست آورده. این تیم تا قبل از بازی با کپنهاگن 17 بازی پیاپی در خانه در مرحله گروهی را برده بود.
بایرن در مراحل حذفی لاتزیو و آرسنال را از پیش رو برداشت اما در نیمه نهایی به رئال مادرید باخت تا ناکامی‌های توماس توخل کامل شود و این مربی در تابستان از تیم جدا شود. مربی سابق چلسی و پاری‌سن‌ژرمن نتوانست دوازدهمین قهرمانی پشت‌سر هم بوندس‌لیگا را برای بایرن به دست آورد و پشت‌سر بایرلورکوزن و اشتوتگارت در رده سوم قرار گرفتند.
با این ناکامی، مقامات باشگاه به سراغ ونسان کمپانی نسبتاً تازه‌کار رفتند و به او وظیفه جوان‌سازی تیم را سپردند؛ تا اینجا هم موفق بوده و چهار برد در رقابت‌های مختلف کسب کرده. این هفته هلشتاین کیل را 6 بر یک درهم کوبیدند که گل اول را جمال موسیالا در ثانیه 14 زد. هری کین هم که تازه تعداد بازی‌های ملی‌اش برای انگلیس را به صد رسانده، هت‌تریک کرد.
دیناموزاگرب پیش از این دو بار با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان بازی کرده؛ در سال 2015 که تیم پپ گواردیولا هر دو بازی را برد و روبرت لواندوفسکی پنج گل به تیم کروات زد.
دینامو با وجود سلطه بر فوتبال داخلی کرواسی، برای سومین‌بار در هشت سال اخیر در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و در هفت دوره آخرش در این رقابت‌ها تیم آخر گروه شده. تیم سرگی یاکروویچ برای هفتمین بار پیاپی و در مجموع بیست و پنجمین‌بار قهرمان کرواسی شد و با قهرمانی در جام حذفی برای سیزدهمین بار دبل کرد. این تیم فصل قبل در لیگ کنفرانس اروپا بود و در یک‌هشتم نهایی با وجود پیروزی 2 بر صفر مقابل پائوک در بازی برگشت 5 بر یک به تیم یونانی باخت. دینامو در پلی‌آف لیگ قهرمانان این فصل در مجموع دو بازی قره‌باغ را 5 بر صفر شکست داد تا رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را تداوم بخشد. آنها از ژانویه در لیگ نباخته بودند اما هفته قبل در خانه به رقیب همیشگی‌شان، هایدوک اشپلیت باختند و صدر جدول لیگ کرواسی را از دست دادند.
جستجو
آرشیو تاریخی