بازی در ورزشگاه 22 هزار نفری با 62 هزار نفری فرقی ندارد

رأفت: پرسپولیس باید به جو ورزشگاه الاهلی غلبه کند

ناصر قراگزلو
روزنامه‌‌نگار

پایان رأ‌فت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازی مقابل تیم‌های باشگاهی کشوری که کاندیدای حضور در جام جهانی است و از بازیکنان خیلی خوبی هم بهره می‌برد واقعاً کار دشواری است.
دیدار پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
لیگ عربستان لیگی حرفه‌ای است که به خوبی زیرساخت‌ها را فراهم کرده و هدف‌گذاری‌هایشان را هم به نحو احسن انجام داده‌اند. آنها برای دور نهایی لیگ نخبگان و پس از آن برای اینکه جام جهانی را در سال 2030 برگزار کنند، مهیا شده‌اند. تیم‌هایشان به معنای واقعی حرفه‌ای شده‌اند به همین دلیل است که بعد از بازی ملی‌شان در روز سه‌شنبه، روز جمعه هم بازی باشگاهی‌شان را انجام داده و بعد از آن هم در لیگ نخبگان بازی خواهند کرد که این نشان می‌دهد چقدر بازیکنان‌شان آماده هستند و در شرایط خوبی قرار گرفته‌اند.
بازی مقابل مهره‌های شاخص تیم عربستانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به هر حال ریاض محرز و فرمینیو را که همه می‌شناسند. تونی هم که در برنتفورد بازی می‌کرد و به تازگی به این تیم پیوسته بازیکن خیلی خوبی است. حریف عربستانی بازیکنان خوب دیگری مانند کسیه بازیکن کامرونی و بازیکنان خارجی دیگر را هم دارد به همین دلیل فرقی نمی‌کند که ما بخواهیم با چنین تیمی در ورزشگاه 22 هزار نفری بازی کنیم یا 62 هزار نفری چون چنین تیمی همه شاخصه‌های یک تیم خوب را دارد.
نقاط قوت و ضعف این تیم را در چه چیزهایی می‌دانید؟
در پست هافبک و فوروارد قوی‌تر هستند و به هماهنگی و وحدت تاکتیکی خوبی هم رسیده‌اند به همین دلیل معتقدم پرسپولیس مقابل چنین تیمی در 25-20 دقیقه اول بازی مشکل خواهد داشت چون باید به جو ورزشگاه غلبه کرده و فشار این بازی را بگیرد.
شرایط فنی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در دو بازی اولش در لیگ خوب نبود هر چند مقابل فولاد خوب و سرحال و دونده نشان دادند اما وقفه‌ای که افتاد کار تیم ما را خراب کرد و موجب شد تا بازیکنان کمی از شرایط ایده‌آل فاصله بگیرند در حالی که استراحت کافی داشتند و سرحال هستند. پرسپولیس هم بازیکنان خارجی خیلی خوب و بازیکنان داخلی خوبی را در اختیار دارد و تیم کاملی است اما به هر حال بازی مقابل تیم‌های عربستانی واقعاً سخت است و شرایط متفاوتی دارد.
به نظر می‌رسد قطعاً توپ و مالکیت در اختیار میزبان خواهد بود؟
هافبک‌های ما کار سخت‌تری پیش‌‌رو خواهند داشت، چه بسا که مالکیت توپ برای آنها باشد و فشار تماشاگر و سایر موارد همه چیز را به سود میزبان کند، به همین دلیل 25-20 دقیقه اول بازی برای پرسپولیس فشار وحشتناکی خواهد بود، از این‌رو باید از این فشار عبور کنیم و بعد بتوانیم برنامه‌هایمان را اجرا کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی