بی‌خبری از تغییر قانون سقف بودجه جنجال ساز شد

حمله تمام عیار پرسپولیسی‌ها به فدراسیون

بعد از تغییر قانون سقف بودجه و حرکت فدراسیون با خواسته تراکتور، استقلال و سپاهان، رضا درویش روز پنجشنبه مصاحبه تندی علیه این اتفاق انجام داد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از تغییر قانون گفت: «نمی‌شود به افکار عمومی توهین کنند و بگویند افکار عمومی دور از جان‌شان نمی‌دانند. این لیاقت خود قانون‌گذار‌هاست. افکار عمومی خوب می‌فهمند. چه قدرتی به تیم‌ها می‌دهند که باعث می‌شود بازیکن‌هایشان را بگیرند. شما تاریخی را که بازیکنان به ایران آمده‌اند و بازیکنان داخلی قرار بسته‌اند، ببینید. تیمی که سقف ندارد چطور دومیلیون دلار تعهد برای خودش ایجاد می‌کند؟ از یک جایی به آن تیم می‌گویند شما کارت را بکن. مگر پرسپولیس از یک کره دیگر آمده؟ چرا آن‌قدر با پرسپولیس دشمنی می‌کنند؟ چون آن‌قدر قهرمان می‌شود؟» روز گذشته و در حاشیه آخرین تمرین پرسپولیس قبل از سفر به رعبستان دو مدیر دیگر پرسپولیس هم به این اتفاق اعتراض کردند.
 
بادامکی: حرف‌های سمیعی منطقی نیست
حسین بادامکی در واکنش به صحبت‌های منصور قنبرزاده نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مورد افزایش سقف بودجه و گلایه درویش بابت اعلام دیرهنگام قانون افزایش سقف بودجه، گفت: فکر می‌کنم یک مقدار عجیب بود. از روز اول به ما اصرار داشتند که این قانون صددرصد اجرا خواهد شد و هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد. ما بر اساس همین صحبت در بازار نقل‌وانتقالات شرکت کردیم و همان‌طور که مستحضرید چند بازیکن خود را از دست دادیم. اینکه چند ساعت به پایان مهلت ارسال لیست آسیایی این اتفاق بیفتد، اقدامی عجیب است. معاون باشگاه پرسپولیس ادامه داد: برای خود ما باعث تعجب بود که برخی تیم‌ها به‌صورت متوالی بازیکن جذب می‌کردند با وجود اینکه امکان ثبت آن بازیکنان را نداشتند، ولی در آخرین لحظات اجازه دادند، سقف اضافه شود. ضمن اینکه هنوز درآمدی به باشگاه‌ها برای بازی‌های آسیایی تعلق نگرفته است. این موضوع جای سؤال را بیشتر می‌کند. بازی‌ای که هنوز انجام نشده است چطور درآمد آن را محاسبه کردند؟ مگر اینکه تیم در آن بازی‌ها برنده شود یا از آن مرحله صعود کند. بادامکی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز پرسپولیس پاداش آسیایی سه سال قبل که سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند را دریافت نکرده است، گفت: خیلی سخت است، ما هنوز پولی از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکردیم، آن هم به خاطر شرایطی که وجود دارد. البته در زمان برگزاری مسابقات آسیایی، از طریق مکاتباتی که با AFC داریم، یکسری هزینه‌ها را کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت می‌کند. معاون باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارنظرهای سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از تغییر مبلغ قانون سقف بودجه، گفت: مصاحبه ایشان را به طور کامل ندیدم، ولی یک تکه‌هایی از مصاحبه را خواندم. به نظرم حرف‌های ایشان منطقی به نظر نمی‌رسد. بالاخره باشگاه استقلال یا سپاهان براساس اطلاعاتی که داشتند، بازیکن خریداری کردند. آنها می‌دانستند که چنین اتفاقی (اشاره به افزایش سقف بودجه چهار نماینده آسیایی ایران) می‌افتد، وگرنه وقتی شما اجازه ندارید و سقف بودجه محدودی دارید، خرید بازیکن بیشتر صرفاً برای باشگاه هزینه است و باید به آن بازیکن مبلغ قرارداد را پرداخت کنید. بادامکی ادامه داد: فکر می‌کنم و طوری که شواهد نشان می‌دهد آنها با علم بر موضوع افزایش میزان سقف بودجه باشگاه‌ها، بازیکنان جدید را خریداری کردند. این موارد باعث شد در حق تیم ما و حتی تیم‌های دیگری که قرار است در لیگ بازی کنند، اجحاف شود. بالاخره ما غیر از این چهار تیم، تیم‌های دیگری داریم. آنها هم حق و حقوقی دارند و نباید حقوق‌شان فراموش شود.
 
پیروانی: چه می‌شود که یکی دو باشگاه از تغییر قانون خبر دارند؟
افشین پیروانی درباره افزایش سقف بودجه باشگاه‌های آسیایی هم گفت: چگونه چند ساعت مانده به پایان نقل‌وانتقالات می‌گویند سقف بودجه افزایش یافته است؟ اگر قرار است جلسه‌ای بگذارند، دو یا سه کارشناس بهتر ببرند. برای فدراسیون زیبا نیست که قانونی را به یکباره لغو می‌کنند. قانون جدید چه کمکی به ما کرد؟ همه بازی‌ها را می‌بریم که یک‌میلیون و 300هزار دلار (رقم اضافه شده به سقف بودجه) پاداش بگیریم؟ مدیر تیم پرسپولیس گفت: چه می‌شود که یکی دو باشگاه از تغییر قانون خبر دارند و برخی بازیکنان را در آب‌نمک می‌خوابانند؟ بازیکنان خوبی داریم و با توجه به شخصیتی که داریم، مدعی اصلی قهرمانی هستیم. با این حال چرا قانون‌شکنی شد؟ بین خوب و بهتر، هر کسی به سراغ گزینه(بازیکن) بهتر می‌رود. اگر قانون خوبی گذاشتید، چرا آن را برداشتید و اگر قانون شما ایراد داشت، چرا آن را تصویب کردید؟ پیروانی با بیان اینکه معمولی‌ترین بازیکن هم به اندازه سقف مبلغ مد نظر پرسپولیس‌ طلب می‌کرد، گفت: آیا خبرهایی مبنی بر تغییر قانون به دو باشگاه رسیده بود؟ مگر می‌شود بین باشگاه‌ها فرق بگذارید؟ بهترین تیم را داریم، اما کاری کردند که به درویش گفتند چرا بازیکن بهتری نگرفتید. فدراسیون فوتبال یکی از ارگان‌های بزرگ کشور است و رئیس فدراسیون فوتبال در هر کشور، از نصف وزرا معروف‌تر است. وی با بیان اینکه به 12 تیم لیگ برتر ظلم شد، گفت: چرا سقف بودجه این باشگاه‌ها زیاد نشد؟ زیبا نیست که پرسپولیس با این عظمت، سه بازی میهمان باشد. در مدت مرمت ورزشگاه آزادی می‌شد دو ورزشگاه ساخت! کسی می‌داند دربی تهران کجا برگزار می‌شود؟ این مسأله برای آن یکی تیم (استقلال) هم خوب نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی