نبرد بی نتیجه سرمربی و هیأت مدیره آبی‌ها

عبور نکونام از بـــــرزخ

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار

 
جواد نکونام در روزهای اخیر حال و هوای عجیبی را در استقلال پشت‌سر گذاشت و هر روز خبرهایی درباره برکناری او از سرمربیگری این تیم به گوش رسید. حتی مدیران باشگاه استقلال در آستانه توافق نهایی با سرمربی خارجی بودند تا نکونام قطعاً از دایره مربیگری در استقلال خارج شود اما در آخرین جلسه‌ای که با حضور تصمیم‌گیران باشگاه انجام شد، مقرر گردید که نکونام همچنان به کارش ادامه دهد و در قامت سرمربی فعالیت خود را در این باشگاه دنبال کند.
این تصمیم بیشتر به جهت نزدیکی بازی با الغرافه اتخاذ شده و مدیران باشگاه استقلال به این نتیجه رسیدند که شاید انتخاب سرمربی جدید در این برهه که فاصله کمی تا اولین بازی آسیایی استقلال باقی مانده، تصمیم مناسبی نباشد. حال شاید اگر برکناری نکونام دو هفته قبل انجام می‌شد و سرمربی مورد نظر مدیران استقلال به سرعت خود را به تمرینات این تیم می‌رساند، می‌شد این تصمیم را توجیه‌پذیر جلوه داد اما مدیران باشگاه خود نیز به این باور رسیدند که این مقطع، زمان مناسبی برای تغییرات نیست و باید به نکونام فرصت داده شود.
به این ترتیب استقلال با جواد نکونام ادامه خواهد داد و چنانچه او موفق شود در بازی با الغرافه قطر به پیروزی برسد، جایگاهش دوباره در این باشگاه محکم شده و پروسه برکناری او فعلاً از ذهن تصمیم‌گیران باشگاه خارج خواهد شد. نکونام در روزهای اخیر نیز بدون توجه به موضوع برکناری‌اش از استقلال به تمرین بازیکنان پرداخت تا نشان دهد توجه آنچنانی به این مسائل ندارد و از آن سو نیز مدیران استقلال اقدام عاقلانه‌ای در راستای آرام شدن فضا انجام دادند تا با دست خود اوضاع را خراب‌تر نکنند.
بدون شک اگر سرمربی جدید استخدام می‌شد و او نیز در اولین بازی آسیایی شکست می‌خورد، استقلال یک بحران تازه را تجربه می‌کرد و مشخص نبود گزینه جدیدی که روی نیمکت استقلال نشسته نیز چه سرنوشتی در این باشگاه خواهد داشت. به همین دلیل بهترین راه ممکن ادامه کار با جواد نکونام بود که مدیران باشگاه نیز در نشستی که اخیراً برگزار کردند، به این باور رسیدند که خود نکونام در این برهه بهترین گزینه برای سروسامان دادن به اوضاع فنی استقلال است.
حالا باید دید سرمربی استقلال از مجال بزرگی که در اختیارش قرار گرفته چگونه استفاده خواهد کرد؟ بازی با الغرافه قطر می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ مربیگری جواد نکونام باشد، درست مانند امیر قلعه‌نویی که در فصل دوم لیگ برتر با یک تصمیم از سر ‌ناچاری از سوی مدیران وقت به استقلال آمد تا در آینده یک سرمربی خارجی جدید انتخاب شود اما امیر به خوبی از آن فرصت نهایت بهره را برد و تبدیل به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ این باشگاه شد. حالا نیز نکونام می‌تواند با تغییرات لازم در سبک بازی و کسب نتایج مطلوب، به یک مربی موفق تبدیل شود و با امیدآفرینی، هواداران معترض را نیز به صف حامیان خود ملحق کند.
بدون شک اگر نکونام الغرافه را شکست دهد و در هفته چهارم لیگ برتر نیز به برتری برسد، دست‌کم تا نیم‌فصل گارانتی مربیگری در استقلال را به دست خواهد آورد. به هرحال سرمربی استقلال باید موقعیت کنونی را مغتنم بشمارد و به سمت موفقیت گام بردارد. تردیدی نیست حتی تساوی مقابل الغرافه نیز راه چاره او نخواهد بود و جواد نکونام برای بقا در استقلال حتماً باید در اولین بازی لیگ نخبگان به برتری دست یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی