باخت قطر رقابت را دشوار می‌کند

آندو: می‌خواهیم 6 امتیازی شویم

آندرانیک تیموریان، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی و دستیار قلعه‌نویی، کسب 3 امتیاز از بازی اول را بسیار مهم توصیف می‌کند: «باید 3 امتیازی را که از بازی اول گرفتیم به فال نیک بگیریم. اگر خدای ناکرده مساوی می‌کردیم اوضاع تیم ملی پیچیده می‌شد اما مهم برد بود که به دست آمد. البته در جریان بازی فرصت‌هایی به قرقیزستان دادیم که ممکن بود خطرناک شود اما به هرحال فوتبال در قاره آسیا هم در حال پیشرفت است.» مربی تیم ملی افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی را دلیل انگیزه تیم‌های کوچکتر می‌داند: «یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده تیم‌های آسیایی انگیزه بیشتری بگیرند، این است که تعداد سهمیه‌های فوتبال آسیا در جام جهانی بعدی زیاد شده است. این شرایط همه تیم‌ها را مدعی می‌کند. اگر بخواهیم بنا را بر سوابق بگذاریم، تیم ملی فوتبال قطر که دو بار پی در پی در جام ملت‌های آسیا قهرمان شده نباید در خانه به امارات می‌باخت. اما آنها شکست خوردند. باخت آنها قطعاً رقابت در این گروه را سخت‌تر خواهد کرد اما ما هم قرار نیست به نتایج دیگرتیم‌ها توجه کنیم. بر اساس استراتژی که سرمربی تیم ملی تعریف کرده پیش خواهیم رفت و به موفقیت هم خواهیم رسید.»
پیش‌بینی آندو از بازی با امارات چیست؟ آندو در پاسخ گفت: «قطعاً بازی سختی است چون آنها از امتیاز میزبانی استفاده می‌کنند. اماراتی‌ها به دنبال افزایش تعداد تماشاگران خود هستند تا از لحاظ روانی از ایران پیشی بگیرند اما به هرحال همه می‌دانند که قدرت فوتبال ایران در چه سطحی است و فوتبالیست‌های ایرانی چه توانایی‌هایی دارند. به دنبال کسب دومین 3 امتیاز از این بازی هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را به دست آوریم.»
 آیا تیم ملی از اشتباهات بازی اول درس گرفته؟ آندو در پاسخ گفت: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. بازی با قرقیزستان تمام شد و رفت وهمان طور که من گفتم مهم 3 امتیاز این بازی بود که حاصل شد. نباید به آن بازی فکر کنیم. قطعاً کادر فنی در جهت بهبود وضعیت تیم ملی اقداماتی را انجام خواهد داد و وضعیت تیم ملی بهتر خواهد شد اما چیزی که اهمیت دارد این است که ما همه با هم متحد شدیم و قصد داریم با یک انگیزه واحد مقابل حریف قرار بگیریم. هدف ما کسب 3 امتیاز دیگر است تا 6 امتیازی شویم. ما بازیکنان بزرگی در ترکیب تیم ملی داریم که قابلیت موفقیت در این بازی را دارند و می‌توانند کفه ترازو را به سود تیم ملی سنگین‌تر کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی