صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

زهرا نعمتی رأی نیاورد
زهرا نعمتی در انتخابات اعضای جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک رأی نیاورد. این انتخابات در جریان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار و ۶ عضو جدید  IPC مشخص شدند. در این رأی‌گیری، زهرا نعمتی با کسب ۲۳۵رأی در جایگاه دهم ایستاد و از راهیابی به کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک بازماند. بر این اساس ورزشکارانی از پرتغال، مالت، ایتالیا، کره جنوبی، چین و مجارستان با کسب اکثریت آرا به عنوان ۶ عضو جدید به عضویت IPC درآمدند.


اردوی نوجوانان تکواندو
برای جهانی
این روزها تیم نوجوانان تکواندو برای قهرمانی جهان در خانه تکواندو تمرین می‌کند. پرنیان ساکی، غزال هوشمند، ساینا علی پور، رزان حیدری، پرنیان نوری، روژان گودرزی، آیناز نصیری، ساغر مرادی و حنا زرین کمر، اردونشینان نوجوان دختر هستند. صبا بیکی و فاطمه معینی هم ذخیره‌هایی هستند که زیر نظر فاطمه صفرپور سرمربی تیم ملی نوجوانان، گیتا ویسی و مریم حجتی اعضای کادر فنی، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. مهدی رحمتی، مهدی رزمیان، امیرمحمد نصیراحمدی، سینا محترمی، آرش ضامنی، امیرضا روئین، رادین زینالی، امیرمحمد احمدوند، علی اکبر ابراهیمی و امیرمحمد اشرافی، 10 تکواندوکار پسر حاضر در اردوی تیم جوانان هستند که  زیر نظر فیض اله نفجم سرمربی و همکارانش جلال خدامی و اسماعیل اسماعیل‌پور تمرین می‌کنند.
 چهاردهمین دوره رقابت‌های نوجوانان جهان 10 تا 15 مهرماه به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون برگزار خواهد شد.


تعویق جام خزر بدمینتون
اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام خزر با موافقت کنفدراسیون بدمینتون آسیا به تعویق افتاد. این رقابت‌ها که قرار بود در روزهای ابتدایی مهر در شهر ساری برگزار شود، بر اساس اعلام کنفدراسیون آسیا و تأیید فدراسیون ایران نخستین دوره این مسابقات خرداد سال آینده مجدد در همین استان برگزار می‌شود.


پدلی‌ها زودتر راهی دوبی می‌شوند
تیم ملی پدل ایران برای صعود به جام جهانی 9 روز زودتر راهی دوبی می‌شود. مسابقات مقدماتی جام جهانی پدل از ۳۰ شهریور با حضور ۱۶ کشور از سه قاره جهان در کشور کویت شروع می‌شود که تیم ملی ایران هم  با دو تیم مردان و بانوان برای سهمیه جام جهانی هفته آینده راهی کشور میزبان می‌شود. آنها که دوماهی است در تهران تمرین می‌کنند، قصد دارند تا اردویی هم در این کشور با حضور لژیونرها برگزار کنند.


جوانان بسکتبال برای پنجمی می‌جنگند
تیم بسکتبال جوانان ایران با پیروزی مقابل هند، برای پنجمی کاپ آسیا ۲۰۲۴ امروز به میدان می‌روند. این رقابت‌ها از سه‌شنبه هفته قبل در اردن آغاز شد که تیم ایران با  دو برد و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شد اما با شکست مقابل نیوزیلند از جمع چهار تیم برتر بازماند و سهمیه جهانی را از دست داد. شاگردان سرجان ایوانوویچ برای قرار گرفتن در جایگاه‌های پنجم تا هشتم به مصاف هند رفتند که در این بازی به پیروزی 59-73 رسیدند و حالا امروز برای ایستادن در رده پنجم با برنده دیدار ژاپن-کره‌جنوبی بازی می‌کنند.


هیجان در کشتی بالا می‌رود
کامران و برادران گرایی در انتخابی
رقابت‌های انتخابی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد و اوزان 72 و 82 کیلوگرم کشتی فرنگی به منظور مشخص شدن ملی‌پوشان رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی، روز دوشنبه 19 شهریورماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود. وزن‌کشی این مسابقات ساعت 7:30 تا 8 صبح روز 19 شهریورماه و مسابقات نیز از ساعت 10:30 برگزار می‌شود.  در انتخابی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد؛ کامران قاسمپور با امیرحسین فیروز پور کشتی می‌گیرد. این مسابقه بر سر وزن قانونی و در تک کشتی برگزار می‌شود. در کشتی فرنگی انتخابی در دو وزن است که در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی و محمدرضا رستمی با هم روبه‌رو می‌شوند. در وزن 82 کیلوگرم هم محمدعلی گرایی، رسول گرمسیری، اشکان سعادتی فر، محمدرضا مختاری، شاهین بداغی و عباس مهدی‌زاده با هم سرشاخ می‌شوند. رقابت‌های این دو وزن با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود. بعد از مدت‌ها علاقه‌مندان به کشتى شاهد رقابت‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز در انتخابی تیم ملی خواهند بود؛ به ویژه در‌ وزن ۹۲ کیلوگرم‌ کشتی آزاد جایی که کامران قاسمپور برای تصاحب دوبنده تیم ملی تلاش می‌کند. بازگشت برادران گرایی به کشتی هم می‌تواند از جذابیت زیادی برخوردار باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی