صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

بازیکن المپیکی تنیس روی میز جهانی را از دست داد

حذف فقط به خاطر بخشنامه

پریسا غفاری/ نیما عالمیان با غیبت در قهرمانی آسیای تنیس روی میز، قهرمانی جهان ۲۰۲۵ را هم از دست داد. مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا ۱۵ مهر در قزاقستان شروع می‌شود که با تصمیم فدراسیون جهانی این مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ هم هست و با سهمیه‌ای که به قاره آسیا داده شده، ۲۶ بازیکن اول این رقابت‌ها جواز حضور در قهرمانی جهان را می‌گیرند. 16بازیکن اول مسابقات با حضور در مرحله یک هشتم نهایی مشخص می‌شوند و برای تعیین جایگاه هفدهم تا بیست‌وششم نیز مسابقه برگزار می‌شود. اما نیما عالمیان ملی‌پوش المپیکی ایران که ظاهراً به خاطر مصدومیت غایب بزرگ انتخابی تیم ملی بود، نتوانست در ترکیب تیم ملی ایران قرار بگیرد. به این ترتیب نیما با غیبت در قهرمانی آسیا حضور در قهرمانی جهان را هم از دست داد.
اما نکته مبهم این است که جمیل لطف‌الله نسبی و فدراسیون از این قانون خبر داشتند یا نه؟ اگر نه پس چرا فدراسیون این قضیه را به کادر فنی و بازیکنش اطلاع نداده است. البته جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی درباره اطلاع از این قانون به ایران‌ورزشی گفت: «در تاریخ 7 شهریورماه انتخابی تیم ملی برگزار شد و بخشنامه جهانی10 شهریور به دستمان رسید و در فرصت سه روزه نمی‌توانستیم اسم نیما عالمیان را برای قهرمانی آسیایی بفرستیم.»
ولی طبق شنیده‌ها این بخشنامه در زمانی که پینگ‌پنگی‌ها در المپیک پاریس به سر می‌ردند به فدراسیون‌ها اعلام شده ولی به کادر فنی دیر اطلاع داده شده است. رحمت عالمیان، پدر نیما در این باره می‌گوید: «نیما و نوشاد قرار بود به دلیل خستگی زیاد در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکنند. ولی با این بخشنامه نوشاد از رنکینگ سهمیه گرفت و نیما هم که به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام نتوانست در انتخابی شرکت کند. البته ما درخواست کردیم مثل تیم زنان که ندا شهسواری و مهشید اشتری را برای حضور در مسابقه دوبل اعزام می‌کنند، به نیما هم فرصت حضور در مسابقه دوبل را بدهند. اما فعلاً خبری ندادند و ظاهراً این فرصت از دست رفته است. البته اگر تیم ملی در آسیا سهمیه تیمی بگیرد نیما در جهانی می‌تواند اعزام شود ولی سهمیه انفرادی را ندارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی