صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و یک - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

چهارمین طلای کومیته تیمی جهان را می‌خواهیم

هروی: قهرمانی آسیا عادت ما شده است

فائزه زمانی/ در روزهایی که ورزش ایران زیر سایه المپیک و پارالمپیک قرار دارد، تیم ملی کاراته در سکوت، برای حضور درخشان در قهرمانی آسیا آماده می‌شود. شهرام هروی سرمربی تیم ملی که از وضعیت رسیدگی به کاراته راضی نیست، شاگردانش را برای نمایشی خیره‌کننده در تاتامی چین آماده می‌کند تا به گفته خودش به رسم عادت بار دیگر در کومیته تیمی قهرمان شده و در انفرادی هم رنگ مدال‌هایشان را خوشرنگ‌تر کنند.
در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا، از وضعیت آمادگی ملی‌پوشان راضی هستید؟
 اردوهای خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و آخرین مرحله تمرینات را پیش رو داریم. می‌خواهیم به‌خاطر اختلاف ساعت با چین، حداقل 4-5 روز زودتر به آنجا برویم. البته پیگیر بودیم تا با تیم‌های روسیه و ترکیه اردو و مسابقه تدارکاتی داشته باشیم که به دلیل نزدیکی تاریخ مسابقات لیگ سری A اتریش و تمایل تیم‌ها به حضور در آن، این اتفاق محقق نشد. اما سعی کردیم با شبیه‌سازی شرایط و تمرینات لازم، خلأ اردوی تدارکاتی را برطرف کنیم و خوشبختانه از وضعیت راضی هستم و ملی‌پوشان از نظر فنی و روحی شرایط خوبی دارند.
این 2 هفته مانده تا مسابقات هم خیلی مهم است و باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کنیم تا به پیچ آمادگی رسیده و نتایج درخشانی در تاتامی چین داشته باشیم.
کومیته تیمی این دوره هم قهرمانی‌اش را تکرار می‌کند؟
تیم ملی ما در دوره قبلی قهرمانی آسیا در بخش انفرادی 2 طلا، یک نقره و یک برنز گرفت و این دوره هم می‌خواهیم مدال‌ها را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم. از آنجایی که 3 تیم کومیته تیمی آسیا جواز قهرمانی جهان را می‌گیرند، تلاش می‌کنیم تا به رسم عادت همیشگی، قهرمان کومیته تیمی شده و با صعود به قهرمانی جهان، سه‌گانه خود را ارتقا داده و برای چهارمین بار قهرمان جهان شویم.
در روزهایی که ورزش ایران تحث تأثیر المپیک و پارالمپیک قرار دارد، نگاه‌ها به کاراته چگونه است؟
 بعد از المپیک توکیو، کاراته آنطور که باید دیده نشد. این رشته با اینکه از المپیک حذف شد اما با یک حضور در این مسابقات، خودش را ثابت کرد و همیشه جزو رشته‌های پرافتخار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بوده و دینش را به بهترین شکل به ورزش ایران ادا کرده است. بازی‌های آسیایی ناگویا خیلی مهم است و می‌دانیم که وزارت ورزش روی کاراته حساب ویژه‌ای باز کرده و حالا امیدوارم با حضور دنیامالی نگاه‌ها به این رشته بهتر از قبل شود. شک نکنید کاراته‌کاها هم تلاش می‌کنند مثل بازی‌های آسیایی 2018 و دوره‌های قبل از آن نتایجی درخشان برای ورزش ایران در بازی‌های آسیایی بعدی رقم بزنند.

جستجو
آرشیو تاریخی