الهلال را با تمام ستارگانش شکست دادیم

خان محمدی: ستاره‌های تیم های سعودی به آب و آتش نمی‌زنند

ناصر قراگزلو
خبرنگار

 
حسن خانمحمدی بازیکن سابق پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم جوانان پرسپولیس که موفق شده تیم تحت هدایتش را در رده صدر جدول جوانان باشگاه‌های تهران قرار دهد در خصوص موارد فنی تیم پرسپولیس و نقدهایی که نسبت به این تیم ارائه می‌شود به سؤالات پاسخ داد.

بعد از کسب عنوان قهرمانی با تیم نوجوانان حالا در رده جوانان هم دنبال قهرمانی هستید؟
فعلاً 7 هفته از مسابقات گذشته و خوشبختانه بازیکنان ما نمایش خوبی ارائه داده‌اند و با دو امتیاز بیشتر نسبت به پیکان در صدر جدول قرار داریم. راه زیادی باقی مانده اما با وجود این ما تلاش می‌کنیم تا راه‌مان را به بهترین شکل ممکن ادامه داده و به پایان برسانیم.
در خصوص برنامه بسیار سخت و فشرده پرسپولیس که در یک ماه باید 8 بازی را برگزار کند نگران صدمه‌دیدگی شدید بازیکنان نیستید؟
بالاخره این شرایطی است که برای همه تیم‌های آسیایی وجود دارد. مثلاً همین پارسال هم دیدیم تیم النصر چطور هر سه روز یک بار بازی می‌کرد. برنامه هم از قبل طراحی شده به همین دلیل باید بعد از بدنسازی خوبی که داشتیم تیم را به بهترین شکل مهیا و آماده ورود به مسابقات کنیم. فاصله بازی‌ها هم برای همه تیم‌ها وجود دارد و رویه هر سه روز یک بار بازی کردن در بین همه تیم‌های حرفه‌ای کاری بسیاری عادی است.
اما شرایط کلی پرسپولیس در فصل جاری به نظر سخت‌تراز فصول قبل به نظر می‌رسد؟
بله این مسأله که وجود دارد و شرایط تیم پرسپولیس را با فصول قبلش کمی متفاوت‌تر ساخته است چه بسا که مربی جدیدی به پرسپولیس آمده و تیم پرسپولیس در زمینه بازیکن هم تغییرات نسبتاً زیادی داشته است، از همین رو شرایط کمی سخت‌تر شده ضمن اینکه شاید مالکان باشگاه ما هم هنوز به شکل خیلی ایده‌آلی شرایط را برای تیم مهیا نساخته‌اند به همین دلیل هم هست که تیم‌هایی مانند تراکتور خیلی بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده و بازیکن گرفته‌اند و شرایط‌شان با ما متفاوت شده است.
نسبت به کار گاریدو و عملکرد این مربی امیدوارید؟
در حال حاضر نمی‌توان در خصوص گاریدو اظهار نظر کرد و واقعاً زود است که سرمربی پرسپولیس را قضاوت کنیم. باید صبر کنیم تا مربی تفکراتش به شکل کامل در تیم پیاده شده و سرمربی‌مان بر روی تیم شناخت کامل پیدا کند.
جدا از این مسائل فکر نمی‌کنی در مصاف با تیم‌های عربی خصوصاً تیم‌های عربستانی با مشکل مواجه شویم؟
 در سال 1380، در مقطعی که خودم هم بازیکن پرسپولیس بودم با الهلال بازی کردیم. در همان مقطع هم الهلال بهترین بازیکنان عربستان و جمعی از بهترین‌های آسیا که همگی هم ملی‌پوش بودند را داشت اما ما این تیم را با همه قدرتش در تهران شکست دادیم. الان هم تیم‌های عربستانی تیم‌های خیلی خوبی هستند اما به نظرم باید این را هم در نظر بگیریم که بازیکنان خیلی بزرگ در تیم‌هایی مانند الهلال و تیم‌های دیگر این کشور در لیگ نخبگان به آب و آتش نمی‌زنند. به همین دلیل حتماً ما باید با قدرت و برنامه‌ریزی خیلی دقیق بر روی کار خودمان معطوف باشیم و روی حریفان هم به شکل دقیق کار کنیم.
چقدر به تکرار قهرمانی پرسپولیس در لیگ خودمان امیدوار هستید؟
بازیکنان جدید ما نیاز به زمان بیشتری دارند ضمن اینکه رقابت ما با تیم‌هایی مانند سپاهان و تراکتور خیلی سخت و دشوار خواهد بود چون آنها خیلی تجهیز شده‌اند.
قبول دارید که سیستم گاریدو تا حدودی دفاعی است و از بعضی از بازیکنان خوب و مستعد پرسپولیس مانند خدابنده‌لو و یاسین خیلی کم استفاده می‌کند یا اصلاً استفاده نمی‌کند؟!
ما در تمرینات تیم نیستیم به همین دلیل بهترین فرد در خصوص انتخاب نفرات مربی تیم است. من فکر می‌کنم هواداران تیم باید صبوری داشته باشند و زود قضاوت نکنند. امسال کارمان در آسیا و لیگ برتر ایران هم دشوار است ضمن اینکه معتقدم تیم ما حتماً به یکی دو بازیکن دیگر نیاز دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی