ناکامی پرسپولیس در جذب گزینه‌های مختلف

بازی را تمام کنید

ایلیا بهزاد اول -  پس از پایان جشن سالگرد تأسیس باشگاه پرسپولیس و شهرآورد معروف سال ۵۲، حسین شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس از رسیدن خبرهای خوش به هواداران تیم خبر داد. شهریاری در پایان جشن سالانه باشگاه پرسپولیس که با حضور مدیران و پیشکسوتان باشگاه برگزار شد، در خصوص جذب یک بازیکن جدید برای خط حمله و قول رضا درویش بابت خبرهای خوب به هواداران پرسپولیس گفت: «قطعاً قولی که دادند اجرایی می‌شود. من الان چیزی درباره این موضوع نمی‌گویم.»
 صحبت‌های شهریاری در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران و در حالی که پرسپولیس در جذب بسیاری از گزینه‌های خود به نتیجه نرسیده، کمی عجیب به نظر می‌رسد. دوشنبه آخرین فرصت پرسپولیس برای فرستادن لیست آسیایی خود برای مسابقات لیگ نخبگان به AFC است و در روزهای پایانی نقل و انتقالات، خواسته هواداران جذب یک مهاجم مطرح برای تقویت وضعیت خط حمله تیم پرسپولیس است. اتفاقی که تا امروز رخ نداده و مدیران پرسپولیس در مذاکرات خود با گزینه‌های مختلف از جمله امبایه نیانگ سنگالی، به در بسته خورده‌اند و اکنون ایساک ساکسس نزدیک‌ترین مهاجم به باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود. این شکست در مذاکرات، نه تنها در جذب مهاجم که در جذب دیگر اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس مانند یحیی عطیه‌الله و علی قلی‌زاده نیز رخ داد و پرسپولیس با وجود چند خرید مؤثر، از حیث مذاکره و جذب اهداف نقل و انتقالاتی تابستان سختی را پشت سر گذاشت.
 نکته دیگر در خصوص جذب بازیکن خارجی و قول مدیران پرسپولیس به هواداران در این زمینه این است که جذب بازیکن خارجی با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران، یک پروسه زمانبر و طولانی است و همین موضوع کار جذب یک بازیکن خارجی باکیفیت در روزهای پایانی نقل و انتقالات را سخت می‌کند. ضمن اینکه بازیکنان خارجی باکیفیت و آماده که به صورت بازیکن آزاد در بازار هستند، معمولاً پیش از پایان پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران با پیشنهادات مالی بهتر سایر کشورها از دسترس خارج می‌شوند و در واقع جذب یک بازیکن خارجی در روزهای پایانی نقل و انتقالات، کیفیت بازیکنان را تضمین نمی‌کند. معمولاً بازیکنانی که در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالاتی جذب می‌شوند، از حیث آمادگی جسمانی و آمار وضعیت خوبی نداشتند و پرسپولیس نیز اکنون گزینه‌های چندان مطمئنی برای تقویت خط حمله خود ندارد.
 جذب یک گزینه خارجی برای خط حمله، تیم پرسپولیس را در پایان هفته سوم لیگ تکمیل می‌کند اما این موضوع، بدیهی‌ترین وظیفه مدیران باشگاه پرسپولیس است که با تأخیر زیاد و با گزینه‌های نه‌چندان نامدار انجام شد و این اصرار به وعده‌های بزرگ و تأکید روی «خبرهای خوش» برای بازی با احساسات هواداران، در این موضوع بی‌معنی به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی