بازگشت عالیشاه و فرمول پیچیده ترکیب تهاجمی

کاپیتان، افکار گاریدو را بهم می‌ریزد

محمد قراگزلو - امید عالیشاه بهترین بازیکن فصل گذشته پرسپولیس بود یا حتی اگر کمی بی‌انصافی کنیم حداقل اینکه او را بین سه بازیکن برتر فصل گذشته قهرمان لیگ برتر می‌توان به حساب آورد. درخشش امید از اواخر فصل قبل‌تر و آن گل طلایی منجر به قهرمانی جام حذفی شروع شد تا دبل تاریخی تیم یحیی با یک گل به یادماندنی توسط یکی از مهم‌ترین بازیکنان دهه گذشته پرسپولیس شکل بگیرد. امید عالیشاه هیچ وقت به اندازه فصل گذشته بازیکن کارآمدی برای پرسپولیس نبود. اوج شگفتی درباره این بازیکن آنکه او در 32 سالگی بهترین فوتبال خود را ارائه داد در حالی که شاید در 22 سالگی، 25 سالگی یا 28 سالگی چنین کیفیتی ارائه نداده بود.
او با بدشانسی شروع فصل لیگ برتر با سرمربی جدید و تیمی که با روشی متفاوت و ایده‌هایی تازه، حرکتی نو را آغاز کرده از دست داد و مثل بسیاری از فصول گذشته مصدومیت اجازه نداد تا مدام در اختیار کادر فنی باشد و تعداد بازی‌هایش با پیراهن شماره 2 سرخ را بالاتر ببرد اما قرار است این بازیکن مهم به ترکیب برگردد و همین می‌تواند یک چالش بزر گ برای گاریدو در ادامه مسیر باشد.
در تعطیلات میانه شهریورماه امید به تمرینات پرسپولیس برگشت و به نظر می‌رسد برای دیدار با الاهلی در دسترس باشد اما اینکه خیلی زود به ترکیب برگردد یا نه جای ابهام و سؤال است. با بازگشت امید از یک سو دست گاریدو برای چیدن ترکیب در بخش تهاجمی تیم بازتر خواهد شد اما از سوی دیگر چالش‌ها و دغدغه‌های شیرینش هم بیشتر می‌شود.
گاریدو یک بار قبل از بازی با فولاد به نوعی دیگر این چالش را از سر گذراند چرا که با اضافه شدن میلاد محمدی، وحید امیری را یک خط جلو برد؛ جایی که هم خود امیری راحت‌تر است هم کارایی بیشتری دارد به طوری که آقا وحید بعد از دو بازی پرانتقاد که تا حدودی اعتبار او را قلقلک داد تبدیل به ستاره تیمش شد.
حالا عالیشاه می‌تواند همان گمشده ترکیب گاریدو باشد چرا که خصوصیاتی تقریباً مشابه با گزینه خارجی مد نظر سرمربی اسپانیایی را داراست و البته فضای تیم و بازیکنان کنار دستش را خوب می‌شناسد. امید به عنوان وینگر چپ و راست و مهاجم سایه می‌تواند نقش‌آفرینی کند و هیچ بعید نیست در روزهای باقیمانده افکار گاریدو را کاملاً بهم بریزد.
البته مشخص نیست همان ذهنیتی که ما نسبت به عالیشاه و توانمندی‌هایش داریم را گاریدو هم داشته باشد و احتمالاً کم کم او را به ترکیب اضافه خواهد کرد اما با اضافه شدن عالیشاه به ارنج هم فضا برای وحید امیری به عنوان مهاجم سایه تنگ‌تر خواهد شد هم درصد احتمال بازی کردن همزمان علیپور و عیسی به صفر نزدیک می‌شود هم اینکه یاسین سلمانی که در سه مسابقه قبلی شانسی برای حضور در زمین پیدا نکرد وضعیت بغرنج‌تری خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی