ساکسس آخرین گزینه خارجی خط حمله پرسپولیس

گاریدو، ایساک را برای مهاجم سایه می‌خواهد؟

ایساک ساکسس مهاجم سابق واتفورد و اودینزه بعد از آرون بوپنزا و امبایه نیانگ، سومین مهاجمی به‌شمار می‌رود که طی روزهای اخیر به پرسپولیس مرتبط شده و به نظر می‌رسد تلاش مدیران باشگاه برای جذب این بازیکن ادامه دارد.
ساکسس، ستاره نیجریه‌ای که فصل گذشته در سری آ حضور داشت، فعلاً تنها گزینه خارجی برای اضافه شدن به فهرست پرسپولیس است. این بازیکن با پیراهن تیم واتفورد در رقابت‌های جام حذفی انگلیس فصل ۲۰۱9-۲۰۱8 به فینال رسید و شکست خورد و علاوه بر آن، به عنوان کاپیتان دوم تیم ملی نیجریه، در جام جهانی زیر ۱۷ سال به قهرمانی رسید. هرچند به دلیل مصدومیت تنها در دو بازی اول این تورنمنت شرکت کرد، اما در جشن قهرمانی همراه تیم نیجریه حضور داشت.
یکی از مهم‌ترین افتخارات ساکسس در عرصه ملی، کسب عنوان آقای گلی در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا زیر ۱۷ سال در کشور مراکش است، جایی که با پیراهن تیم ملی نیجریه خوش درخشید.
ساکسس بعد از حضور در ایتالیا، به صورت قرضی راهی دیگر باشگاه مالک اودینزه، یعنی گرانادا شد و مدتی به صورت قرضی در تیم دوم آن بازی کرد و سپس به تیم اصلی گرانادا منتقل شد.
ساکسس در ۳۱ آگوست ۲۰۱۴، در جریان تساوی یک - یک گرانادا مقابل الچه در لالیگا به میدان رفت و با ۱۸ سال و ۷ ماه سن به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ گرانادا که در لالیگا به میدان رفته است، شناخته شد. او همچنین در همان فصل موفق به شکستن رکورد دیگری شد؛ در دسامبر ۲۰۱۴، با گلزنی مقابل والنسیا، لقب جوان‌ترین گلزن فصل لالیگا را به خود اختصاص داد.
در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، ساکسس توانست برای گرانادا شش گل به ثمر برساند و با عملکردی درخشان، نقش مهمی در نجات این تیم از سقوط به دسته پایین‌تر ایفا کرده و با کسب ۳۹ امتیاز در لالیگا بماند. همچنین در پایان همان فصل، ساکسس به عنوان بهترین بازیکن گرانادا انتخاب شد. او بعد از گرانادا دوباره راهی واتفورد شد و بعد از یک فصل به مالاگا پیوست که حضور دوباره‌اش در فوتبال اسپانیا محدود به یک فصل بود. این بازیکن 28 ساله بعد از آن سه فصل برای واتفورد بازی کرد و در سه فصل اخیر هم دوباره در اختیار اودینزه بوده است.
بهترین آمار گلزنی او همان 6 گل فصل 2016-2015 در گراناداست. فصل قبل هم او در اودینزه 873 بازی کرده که یک گل زده و یک پاس گل داده است. البته ایساک بعضاً به عنوان وینگر شناخته می‌شود اما فصل قبل بیشتر برای اودینزه در پست مهاجم سایه (هافبک تهاجمی) و مهاجم نوک بازی کرده است.
به نظر می‌رسد در فاصله باقیمانده تا مهلت رد کردن فهرست آسیایی پرسپولیس اگر این گزینه خارجی نهایی نشود باشگاه مجبور است تا دنبال گزینه داخلی مثل مهرداد محمدی برود.
در عین حال بحث پست بازی ساکسس در پرسپولیس هم موضوع قابل اشاره‌ای است. با توجه به دوئل‌های برنده او در فصل گذشته به نظر می‌رسد ساکسس بازیکنی فیزیکی است و با اینکه در تمام تیم‌هایی که حضور داشته خیلی کم گل زده و پاس گل داده اما دقایق زیادی در میدان بوده است. این بازیکن در سه فصل اخیر سری آ 41 بازی انجام داده است که می‌تواند نکته قابل تأملی باشد. حالا مشخص نیست گاریدو این بازیکن را برای مهاجم سایه می‌خواهد تا علیپور و عیسی را در نوک حمله بازی دهد یا حتی برای وینگر راست
هم نظر دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی