سپیدرود را هم به لیگ دسته اول می‌برم

میثاقیان: کنار خط می‌میرم

جواد رستم زاده / پیرمرد این روزها کنار سپیدرود رشت روز و شب ندارد. او که در نوشهر کاری کرد کارستان این بار در رشت می‌خواهد مردمی دیگر را دلشاد و با صعود به لیگ دسته اول کارنامه‌اش را درخشان‌تر کند. میثاقیان درها را روی خودش بسته است و چون همیشه در فصل تیم بستن تلاش می‌کند لشکری جنگنده، دونده و برنده را مهیا کند. او را در رشت ملاقات می‌کنیم؛ شهری که داشتن یک تیم در لیگ برتر حق مسلم اوست. پگاه و سپیدرود رشت مدت‌هاست از سطح اول فوتبال ایران دور افتاده‌اند و حالا گیلانی‌ها چشم به هنر اکبر دارند تا تیم‌شان را پله‌پله بالا بیاورد. همین چندی پیش بود که میثاقیان موفق شد شهرداری نوشهر را به یگ دسته اول بیاورد و باز قدرت خود را در صعودها به رخ همگان بکشد. در یکی از روزهای اول شهریور با او در حوالی میدان شهرداری رشت گپ می‌زنیم.
این روزها تلفن جواب نمی‌دهید؟
این اخلاق من است در روزهایی که تیم می‌بندم خیلی تماس‌ها را پاسخ نمی‌دهم تا تمرکزم به‌ هم نریزد. می‌خواهم از همین اول تمام توانم را برای مهیا کردن تیمی خوب به کار ببندم.
کار در رشت خیلی سخت است؟
من همیشه کارهای سخت را انتخاب کرده‌ام. کارنامه مرا ببینید. همه تیم‌هایی که انتخاب کرده‌ام یا می‌خواستند سقوط نکنند یا می‌خواستند صعود کنند. من حرفه‌ای هستم و از انجام کارهای سخت نمی‌ترسم.
سن شما کمی برای این ماجراجویی‌ها بالا نرفته است؟
خودم می‌دانم که کنار خط زمین فوتبال می‌میرم. در تمام این سال‌ها بارها تا مرز سکته رفته‌ام اما شکست نخورده‌ام. فوتبال زندگی من است و من بدون فوتبال و کارهای سخت می‌میرم.
از صعود نوشهر به لیگ دسته اول بگویید؟
نوشهر را به خاطر مالک شموشک همیشه دوست دارم و خانه خودم می‌دانم. برای همین هم قبول کردم تا در این شهر در لیگ دسته دوم بجنگم و دینم را به مردم این شهر ادا کنم. صعود سختی بود و اعتراف می‌کنم خدا در بازی پلی‌آف و ضربات پنالتی خیلی به من کمک کرد تا روسفید باشم. در شهرداری نوشهر وقتی کار را شروع کردیم، تیم ۲۰۰ تماشاگر هم نداشت ولی وقتی صعود کرد، شهر تعطیل شد و همه خوشحال بودند.
سپیدرود هم صعود می‌کند؟
اصلاً برای همین کار من را استخدام کرده‌اند. رشت واقعاً حیف است که در لیگ برتر نماینده نداشته باشد. این شهر کلی بازیکن در لیگ برتر دارد و سال‌ها با همین سپیدرود درخشیده است. خوشبختانه الان مالکان سپیدرود با برنامه درازمدت می‌خواهند پله‌پله تیم را به سطح اول برگردانند.
دل‌تان نمی‌خواهد در لیگ برتر مربیگری کنید؟
الان در لیگ‌ یک و لیگ‌ ۲ خیلی بیشتر لذت می‌برم. اگر در لیگ برتر باشم و تیمم دهم شود، چه فایده‌ای برای من دارد؟ قهرمان‌شدن و به‌دست‌آوردن موفقیت خیلی شیرین است و از اینکه هواداران یک تیم را خوشحال کنم، لذت می‌برم.
 
جستجو
آرشیو تاریخی