استاندارد دوگانه سازمان لیگ

بالاخره شهر قدس استاندارد است یا نه؟!

محمدرضا رحیم‌پور/  تیم فوتبال استقلال در حالی در روز ۲6 شهریورماه و در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا باید از الغرافه قطر میزبانی کند که هنوز تکلیف ورزشگاه میزبانی این دیدار به صورت رسمی مشخص نشده و شنیده می‌شود که باشگاه استقلال قصد دارد ورزشگاه شهرقدس را به AFC برای میزبانی معرفی کند.
حالا که استقلال ورزشگاه شهدای قدس را برای میزبانی مسابقات آسیایی خود انتخاب کرده، سؤال مهم برای خیلی‌ها این است که این استادیوم اصلاً آمادگی میزبانی از چنین مسابقات مهمی را دارد؟
پنجشنبه شب تیم هوادار در این ورزشگاه میزبان تراکتور تبریز بود و وضعیت شهر قدس به حدی آشفته نشان داد که صدای اعتراض اسکوچیچ و بیرانوند پس از بازی بلند شد!
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم تراکتور پس از ورود به زمین با حالت کنایه نسبت به شرایط ورزشگاه شهر قدس، گفت: «اینجا میزبان بازی‌های لیگ نخبگان آسیاست؟» اعتراضات بیرانوند به همین جا ختم نشد و در پایان بازی هم بیرانوند این بار با انتقاد از وضعیت نور ورزشگاه گفت: «من که در حال گرم کردن بودم، از باکس هجده قدم که وسط زمین را می‌دیدم، احساس می‌کردم نور بیشتری است. من شنیده‌ام استقلال اینجا را برای میزبانی آسیا انتخاب کرده و فکر می‌کنم در شأن و شخصیت استقلال نیست که بیاید اینجا بازی کند. به هر حال یک تیم بزرگ با هواداران بزرگ است و اینجا برای استقلال خوب نیست. نیاز به یک زمین باکیفیت دارند. این زمین و این نور در شأن تیم‌هایی مثل استقلال نیست.»
این در حالی است که فرماندار شهرستان قدس یک روز قبل از بازی گفته بود: «با رفع این نواقص شهرستان قدس مجدداً به‌عنوان میزبان مسابقات لیگ برتر انتخاب شده است.» اما این انتقادات نشان داد که ورزشگاه شهر قدس هنوز برای رسیدن به استاندار‌دهای معمول میزبانی هنوز خیلی کار‌ها دارد!
در حال حاضر در ورزشگاه بازسازی سرویس‌های بهداشتی، رختکن، راهروها در حال انجام است و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اتاق VAR هم انجام و پروژه آغاز شده است. محوطه بیرونی استادیوم اما وضعیت مناسبی ندارد و در تصاویر منتشر شده از دیدار هوادار و تراکتور، هنوز مقدار زیادی مصالح ساختمانی در اطراف ورزشگاه و در محل ورودی هواداران وجود دارد که شکل و شمایل خوبی را ایجاد نکرده است.
 مسئولان این ورزشگاه برای بهبود شرایط تا اولین بازی استقلال در آسیا تنها 17 روز زمان پیش رو دارند و سؤال اساسی اینجاست، مسئولان استقلال چرا ورزشگاه شهر قدس را به عنوان میزبان انتخاب کردند، آن هم در حالی که تا همین چند هفته پیش این ورزشگاه حتی شرایطی میزبانی از استقلال در لیگ برتر را هم نداشت؟!
جستجو
آرشیو تاریخی