چه کسی می‌تواند سه مدعی اصلی لیگ برتر را سرنگون کند

دراگان در عرش

وصال روحانـی
روزنامه‌نگار


اگر قرار باشد یک تیم بتواند سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس را ناکام و خودش بر سکوی قهرمانی جلوس کند، آن تیم بی‌گمان تراکتور است. این تیم نه تنها چندی پیش دراگان اسکوچیچ کاملاً آگاه از احوالات فوتبال ایران را جذب خویش کرد، بلکه تا توانست بازیکن خوب و قوی را به استخدام خود درآورد. این درحالی است که سرمربی اسبق تیم ملی ایران که با این تیم سریع‌ترین صعود به جام جهانی را داشت، خوب می‌داند چطور عمل کند تا مهره‌های جدید فوق بیشترین بازده را داشته باشند.
 
درس‌های برگرفته از 
مسابقه با پرسپولیس
تراکتور با محسناتی که برشمردیم، در هفته دوم لیگ، پرسپولیس پرمهره اما ناهماهنگ را در تبریز کاملاً تحت‌الشعاع خود قرار داد و با یک گل از این حریفش پیش افتاد و سه- چهار گل مسلم دیگر را هم به سبب درخشش دروازه‌بان رقیب و کم‌دقتی حمله‌وران خود از دست داد و در نهایت با گل غافلگیر‌کننده‌ای که در دقایق آخر خورد، پیروزی یک - صفر  را با تساوی یک - یک  عوض کرد اما نه تنها سزاوار این ناکامی نبود، بلکه بر‌اساس اتفاقات و فرصت‌های گلزنی خلق شده اگر برنده می‌شد، جای حیرت نداشت و بی‌عدالتی‌اش در حق پرسپولیس شکل نگرفته بود. چه آن که در هفته سوم مقابل هوادار، توانست این تیم را در تهران با نتیجه 0-4 درهم بکوبد.
 
نوبت دستاورد نوبرانه رسیده است
اسکوچیچ به‌دلیل تعطیل شدن دو هفته‌ای لیگ در پی دیدارهای هفته گذشته وقت به اندازه کافی دارد تا روی تیمش و طرح‌ها و هماهنگی‌های آن بیش از پیش کار کند و پسی از بازگشایی لیگ تیم آماده‌تر و کارسازتری را به میدان مسابقات بفرستد. در آن صورت، سرخابی‌های پایتخت و سپاهان تا پایان فصل از جانب آنها احساس خطر جدی خواهند کرد و حتی برای دقایقی کم‌شمار هم آسایش فکری نخواهند داشت. تیم‌های اسکوچیچ معمولاً هجومی و ماجراجو هستند و این با طبع «پرشورها» هم که دوست دارند تراکتور را هجومی و گلزن بیایند، همخوانی دارد و در نتیجه اگر محمدرضا زنوزی مالک متغیر‌الاحوال و کم‌صبر تراکتور این‌بار پای انتخابش بماند و از دراگان حمایت‌های لازم را در درازمدت صورت دهد، این تیم می‌تواند یکی از جدی‌ترین یورش‌های خود به سوی عنوان قهرمانی لیگ را به مرحله اجرا بگذارد و چه در این تلاش سخت موفق باشد و چه ناکام، بر گرما و جذابیت‌های لیگ بیست‌و‌چهارم بیفزاید. این عنوانی است که تراکتور در دوران طولانی حیاتش هرگز به‌دست نیاورده ولی شاید امسال نوبت تحقق این دستاورد نوبرانه سرانجام رسیده باشد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی