خبر

گلبال در اولین مسابقه فرانسه را برد
بازگشت بعد از 12 سال
تیم گلبال مردان ایران در نخستین بازی خود مقابل فرانسه، میزبان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به برتری رسید. تیم ایران در حالی در گروه A مسابقات مقابل فرانسه 12 بر 8  به برتری رسید که تماشاگران فرانسوی حاضر در «ساوث پاریس آره‌نا» حمایت همه‌جانبه‌ای از تیم خود به عمل آورده بودند، اما در نهایت شاگردان بهمن دوستی موفق شدند به برتری برسند.  گل‌های ایران را حسن جعفری (هشت گل)، میلاد سوری (دو گل)، نعمت‌الله سرافراز و محمد پرنیا به ثمر رساندند. این پیروزی در حالی به دست آمد که تیم گلبال ایران بعد از 12 سال در بازی‌های پارالمپیک حضور دارد. گلبال ایران در بازی‌های 2016 و 2020 غیبت داشت و امروز در دومین مسابقه خود مقابل برزیل صف‌آرایی می‌کند و روز یکشنبه نیز در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کند. در گروه B مسابقات هم تیم‌های چین، ژاپن، مصر و اوکراین حضور دارند.
 

تکرار فاجعه پرچم این بار در پارالمپیک
فرانسوی‌ها بعد از آویزان وارونه پرچم IOC، با تکرار این گاف این بار در پارالمپیک هم کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) را بی‌نصیب نگذاشتند. آنها در مراسم افتتاحیه پارالمپیک برای اهتزاز پرچم رسمی IPC مرتکب اشتباه فاجعه‌باری شدند، در واقع پرچم رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به میله پرچم وصل شده اما به دلیل پیچیدن در کابل باز نشد. 
 

باخت رحمانی در گرنداسلم امریکا
کسری رحمانی که به عنوان اولین تنیسور ایرانی در رقابت‌های گرنداسلم امریکا حاضر شده بود در رقابتی نزدیک بازی را به رقیب چک باخت. تنیسور جوان ایرانی که به عنوان نخستین تنیسور مرد ایرانی جواز حضور در رقابت‌های معتبر گرنداسلم امریکا (Junior) را به دست آورده بود در مصاف با نماینده چک با نتیجه ۶بر۳ و ۷بر۶ مغلوب شد. با این نتیجه نماینده تنیس ایران از دور مسابقات کنار رفت.


فرنگی‌کاران راهی اسپانیا شدند
 تیم کشتی فرنگی جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، وارد پونته وردا اسپانیا شد. این تیم در حالی راهی این مسابقات می‌شود که  به دنبال یک قهرمانی دیگر است. علی احمدی وفا در وزن 55 کیلوگرم، محمدمهدی غلامپور در وزن 60 کیلوگرم، عرفان جرکنی در وزن 63 کیلوگرم، احمدرضا محسن نژاد در وزن 67 کیلوگرم، اهورا بویری در وزن 72 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم، محمد ارجمند در وزن 82 کیلوگرم، محمدهادی صیدی در وزن 87 کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در وزن 97 کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن 130 کیلوگرم، نفرات اعزامی به این مسابقات هستند. در سال‌های اخیر تیم ملی کشتی فرنگی با حمید باوفا موفقیت‌های زیادی را در سطح جهان کسب کرده است.


یک فیلیپینی رئیس والیبال آسیا
رامون سوزارا فیلیپینی رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) شد.
بیست و پنجمین مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا و مناطق تابعه دیروز در مقر این کنفدراسیون به میزبانی بانکوک پیگیری شد که در انتخابات رئیس کنفدراسیون آسیا رامون سوزارا فیلیپینی با اکثریت آرا به جای ریتا سوبوو رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا برای چهار سال آینده شد.  او ریاست فدراسیون والیبال فیلیپین و دبیرکلی توسعه فدراسیون جهانی را هم دارد. هرچند قرار بود محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون ایران هم کاندیدای ریاست شود اما به رغم حضور در مجمع به عنوان عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون اما کاندیدا نشد. سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران هم چهارشنبه شب با اکثریت آرا عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا (AVC) شد.


تیم زیر 17 سال والیبال به دنبال  پنجمی جهان
تیم والیبال زیر 17 سال ایران بعد از شکست برزیل، امروز برای پنجمی به مصاف بازنده بازی مصر و بلژیک  می‌رود، ساعت 14:30 دقیقه.
شاگردان آرش صادقیانی بعد از شکست رقبا در دور مقدماتی، اما با باخت 3-2 مقابل ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی نرسیدند.  تیم زیر 17 سال ایران دیروز مقابل برزیل قرار گرفت و 3 بر صفر با امتیازات 25-9، 29-27 و 25-15 به پیروزی رسید. 
تیم آرش صادقیانی ساعت 14:30 امروز در آخرین بازی این رقابت‌ها برای پنجمی مقابل بازنده دیدار مصر و بلژیک قرار می‌گیرد.
در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها تیم‌های ایتالیا و آرژانتین برای قهرمانی مسابقه می‌دهند. چین‌تایپه و اسپانیا هم برای سکوی سومی رقابت می‌کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی