اولین مدال کاروان ایران را رحیمی به دست آورد

پرواز فرشته‌ها

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار


کاروان ورزشی ایران در روز نخست بازی‌های پارالمپیک پاریس اولین مدال خود را توسط کوچکترین عضو کاروان به دست آورد. زهرا رحیمی تکواندوکار 15 ساله ایران که همین چند ماه پیش به یکباره با مدال طلای آسیا چهره شد، توانست در همان روز نخست همه را شگفت‌زده کرده و با صعود به دیدار فینال مدال نقره خود را قطعی کند و اولین مدال ایران را بگیرد.
درخشش رحیمی نشان داد پارالمپیک ایران همچنان از موفقیت‌های زهرا نعمتی الهام می‌گیرد و او الگوی مناسبی برای این ورزش شده است. سال 2012 و بازی‌های پارالمپیک لندن بود که زهرا نعمتی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و از همان موقع هم او به یک الگوی فوق‌العاده برای این ورزش تبدیل شد و حالا بعد از 12 سال دوباره یک زهرای دیگر از ایران می‌خواهد راه زهرا نعمتی را ادامه بدهد و سال‌ها به عنوان یک قهرمان در این ورزش بدرخشد و الگوی بسیاری از کسانی شود که باید به جای نشستن در خانه و حسرت از دست دادن سلامتی، به قهرمانانی بزرگ و الهام‌بخش برای ایران تبدیل شوند.
زهرا رحیمی که دارای معلولیت مادرزادی است با پیشرفت عجیب در دو سال گذشته خیلی زود به ترکیب تیم ملی رسید و با درخشش در مسابقات کنفدراسیون جهانی توانست نام خودش را بر سر زبان‌ها بیندازد و در قهرمانی آسیا هم به مدال طلا رسید تا بتواند به عنوان جوانترین عضو کادرفنی به تیم ملی پاراتکواندو راه پیدا کند. حالا او همانند یک فرشته در کاروان ایران به پرواز درآمده تا نوید روزهای درخشان را بدهد.
ظاهراً کاخ گرندپله برای تکواندوی ایران خوش‌یمن بوده و بعد از درخشش تکواندوکاران ایران این‌بار نوبت به پاراتکواندو و زهرا رحیمی رسید تا افتخارآفرینی کند. ژیان شائو از چین، ماریا ادواردو ماچادو از برزیل و آنا یاپیرادزه از گرجستان، قربانیان زهرا رحیمی در راه رسیدن به فینال بازی‌ها بودند. او در فینال هم مقابل سورنجاف اولنبایف از مغولستان اندکی کم آورد وگرنه مدال طلا در یک‌قدمی او بود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی