قبل از آمدنم لانگ‌لیست قهرمانی جهان بسته شده بود

حدادی: همه کار کردم، اما نشد

مهری رنجبر/ چهارشنبه هفته قبل مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان، بدون ایرانی‌ها در پرو شروع شد. نازنین فاطمه عیدیان، ملینا اسماعیلی، مانا حسینی و مهدی هفت‌چشمه به ترتیب در مواد ۴۰۰ و ۴۰۰ متر مانع، ۲۰۰ متر، پرتاب نیزه و پرتاب چکش ورزشکارانی هستند که به رغم کسب سهمیه اما با کم‌کاری فدراسیون، به راحتی در حسرت رقابت‌ در قهرمانی جهان ماندند. احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره این اتفاق می‌گوید: «وقتی من به فدراسیون آمدم، یک ماه از تکمیل لانگ‌لیست به فدراسیون جهانی گذشته بود و دیگر فرصتی برای ثبت نام بچه‌ها نبود. سرپرست قبلی فدراسیون باید اسم بچه‌ها را رد می‌کرد. من در کردستان هم با بچه‌ها صحبت کردم. این اتفاق بدی برای چهار دوومیدانی‌کار است. 
چرا که دیگر به 19 سالگی برنمی‌گردند که فرصتی برای حضور در مسابقات جوانان جهان داشته باشند. اما از دست من هم کاری برنیامد. من به هر دری زدم تا راهی برای ثبت نام بچه‌ها پیدا شود اما نشد. چون یک ماه قبل از آمدنم فدراسیون جهانی لیست را بسته بود. خیلی دوست داشتم آنها به مسابقات جهانی بروند اما نشد.»
رئیس فدراسیون برای بالا بردن انگیزه چهار دوومیدانی‌کار جا مانده از قهرمانی جهان برنامه دارد: «می‌دانم که هیچ چیزی جای مسابقه جهانی را نمی‌گیرد اما برای اینکه به آنها انگیزه بدهیم یکسری برنامه داریم. می‌خواهم آنها با انگیزه بالا به کارشان ادامه دهند. البته این برنامه انگیزشی فقط پول نیست. می‌تواند پاداش و حضور در مسابقه دیگری باشد.»
احسان حدادی که همه هدفش قرار دادن دوومیدانی در مسیر درست برای تصاحب مدال المپیک است می‌گوید: «ما برای دوومیدانی‌کاران اردوی متمرکز در تهران برگزار می‌کنیم. همه جا موفقیت ورزشکار حرفه‌ای 30 درصد فنی است و 70 درصد نظم، انضباط و تمرین درست. وقتی اردو متمرکز نباشد، ورزشکار در چهارچوب قرار نمی‌گیرد. می‌دانم که قرار دادن بچه‌ها در چهارچوب کار خیلی سختی است اما راه مدال گرفتن دوومیدانی همین است و چاره دیگری وجود ندارد. چرا که در اردوی متمرکز با همه امکانات ورزشکار تک و تنها نیست و زندگی جالبی است. اتفاقی که تا به حال در دوومیدانی 
نیفتاده است.» 
جستجو
آرشیو تاریخی