کولی‌بالی پاشنه آشیل تیم گل محمدی

گاریدو به سیستم سنتی پرسپولیس برمی‌گردد

ناصر قراگزلو
خبرنگار


در دو بازی برگزار شده از فولاد یحیی گل‌محمدی دیده شد که این تیم در چند خط مختلف شرایط کاملاً متفاوتی دارد. تیمی که شرایط خاصی را در مقابل پرسپولیس تجربه خواهد کرد چرا که به هر حال مربیانی مانند حمید مطهری و یحیی که سال‌ها در پرسپولیس کار کرده و با این تیم قهرمانی‌ها و موفقیت‌های زیادی کسب کردند، این بار و در لیگ بیست و چهارم از تیم جدید گاریدو و این مربی و تفکراتش شناخت دارند.
جدا از این مسائل اما در بررسی تیم یحیی و چیزی که از این مربی و شاگردانش در دو بازی قبلی‌اش دیده شد اینکه نقطه قوت فولاد در وینگرهای چپ و راست این تیم خلاصه می‌شود. در جناح راست محمد عسگری بازیکن تیم ملی جوانان بازی می‌کند و در وینگر چپ هم احسان پهلوان هافبک سابق پرسپولیس حضور دارد هر چند که به دستور یحیی این دو وینگر در طول بازی بارها جای خود را در جناح چپ و راست زمین تغییر می‌دهند.
نقطه ضعف اصلی تیم یحیی و حداقل چیزی که در دو بازی قبلی این تیم دیده شد، به کولی‌بالی مدافع میانی و بلندقامت این تیم باز می‌گردد؛ بازیکنی که با وجود قدرت بالایش در سرزنی، در دفاع و حرکات پا به توپ مهاجمان تیم‌های مقابل بسیار کند عمل کرده و آسیب‌پذیر نشان داده است. مدافعی که در صورت حضور در میدان بازیکنان سریعی مانند اورونوف او را آزار داده و تیم گاریدو را صاحب موقعیت‌های گل کرده و دروازه‌بان ازبکستانی تیم فولاد را با مشکل مواجه می‌کند. یوسپوف گلر ازبک فولاد در دو بازی قبلی تیمش کلین‌شیت کرده اما در بازی قبلی هم در یک مورد اشتباهی بزرگ مرتکب شد. شاگردان یحیی البته با وجود تساوی مقابل مس رفسنجان در بازی قبلی، نمایشی بسیار خوب و تهاجمی را به نمایش گذاشتند و در مقابل شاگردان نویدکیا به جهت خلق موقعیت‌های بیشتر مستحق پیروزی هم بودند هر چند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.
گاریدو و شاگردانش اما به خاطر دو بازی قبلی‌شان که نتیجه‌ای بهتر از تساوی در برنداشت در سومین بازی فصل خود محکوم به برد هستند و به نظر می‌رسد در منطقی‌ترین حالت احتمالی گاریدو به سیستم 2-4-4 برگردد؛ سیستمی که تیم پرسپولیس در چند سال اخیر و از زمان حضور برانکو به آن عادت داشته است که در این صورت محمد خدابنده‌لو به عنوان جایگزین سروش محتمل‌ترین گزینه در کنار ریگی یا اسدبیگی خواهد بود اما اگر گاریدو باز هم از روش 1-3-2-4 استفاده کند -که احتمال ضعیف‌تری دارد- به نظر می‌رسد شاید یاسین جایگزین سروش رفیعی شود.
از اردوی تیم پرسپولیس شنیده می‌شود گاریدو به بازی فرشاد احمد‌زاده بسیار علاقه‌مند است به همین دلیل حضور این بازیکن در ترکیب اصلی با توجه به علاقه سرمربی در سمت راست قطعی است و سعید صادقی هم می‌تواند گزینه سمت چپ خط میانی باشد. در این بین احتمال حضور اورونوف برخلاف میل باطنی‌اش به عنوان مهاجم دوم یا سایه وجود دارد. در خط دفاعی اما میلاد محمدی به عنوان آخرین خرید سرخ‌ها شانسی برای بازی به عنوان بازیکن ثابت ندارد و امیری باز هم در دفاع چپ بازی خواهد کرد تا خط دفاع و دروازه پرسپولیس تغییری نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی